Η νέα Ψηφιακή Στρατηγική έθεσε σαν σκοπό την πραγματοποίηση ενός «Ψηφιακού Άλματος» στην παραγωγικότητα και την ποιότητα ζωής. Στο πλαίσιό της τέθηκαν έξι συγκεκριμένοι στόχοι για τη βελτίωση της παραγωγικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών, με επίκεντρο το ανθρώπινο κεφάλαιο, μέσω της αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης παρουσιάστηκε «το μονοπάτι» για την επίτευξη των στόχων της νέας στρατηγικής, το οποίο περιλαμβάνει κατ΄αρχάς περισσότερες από 65 δράσεις.
Η νέα Ψηφιακή Στρατηγική συζητήθηκε σε τρεις ημερίδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ απόψεις και προτάσεις κατατέθηκαν μεταξύ άλλων και σε ειδικές συνεδρίες των σημαντικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν το Φθινόπωρο (19η Διεθνής ‘Εκθεση Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών & Ψηφιακής Τεχνολογίας- Infosystem, ICT Forum 2005, Comdex κλπ.)
Οι ημερίδες της διαβούλευσης περιέλαβαν μεταξύ άλλων συζήτηση του Ειδικού Γραμματέα για την Κοινωνία της Πληροφορίας Καθ. Β. Ασημακόπουλου με ένα κρίσιμο πλήθος από 10 Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι οποίες για πρώτη φορά πραγματεύτηκαν ένα ζήτημα κοινού ενδιαφέροντος που αφορά στις ψηφιακές δυνατότητες που μπορούν να αποκτήσουν οι πολίτες.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ημερίδα-συζήτηση με την συμμετοχή κοινωνικών και οικονομικών φορέων όπως οι ΣΕΠΕ, ΣΕΒ, ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ, ΕΕΔΕ, EBEA, ΟΚΕ, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΑΔΕΔΥ κλπ.
Η ημερίδα διαβούλευσης στη Θεσσαλονίκη διοργανώθηκε με την συνεργασία του ΣΕΠΒΕ και έδωσε την δυνατότητα να συζητηθεί η νέα Ψηφιακή Στρατηγική με εκπροσώπους επιχειρήσεων του κλάδου πληροφορικής και επικοινωνιών αλλά και άλλων επαγγελματικών κλάδων της Βορείου Ελλάδος.
Επισημαίνεται ότι η εκδήλωση για την Ψηφιακή Στρατηγική που αρχικώς είχε προγραμματιστεί για τις 7 Δεκεμβρίου 2005 στην Αθήνα, μεταφέρεται στο τέλος Ιανουαρίου του 2006.
Επιπρόσθετα των ημερίδων, σημαντική ήταν η συμμετοχή πολιτών και φορέων στη διαβούλευση μέσω e-mail και αλληλογραφίας. Περισσότεροι από 40 φορείς, επαγγελματικοί σύλλογοι, επιμελητήρια, ενώσεις επαγγελματιών και επιχειρήσεις από ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας, όσο και ιδιώτες ανταποκρίθηκαν αποστέλλοντας εποικοδομητικές απόψεις και προτάσεις μέσω του σχετικού ερωτηματολογίου.
Το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας έχει ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία συστήματος δεικτών, για τη μέτρηση και απεικόνιση της τελικής ωφέλειας των δράσεων της Ψηφιακής Στρατηγικής στην καθημερινότητα των πολιτών.
Η Επιτροπή Πληροφορικής θα επεξεργαστεί τις προτάσεις και τα σχόλια που κατατέθηκαν στη διαβούλευση, ώστε η υλοποίηση της Ψηφιακής Στρατηγικής να ξεκινήσει άμεσα από το πρώτο τρίμηνο του 2006.