Ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών η ΕΕ ξαναφέρνει στο προσκήνιο το 112, τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντείνει τις προσπάθειές της για την προώθηση της χρήσης του 112 στην ΕΕ, του ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, η πρόσβαση στον οποίον είναι δωρεάν. Πλέον, στο νέο ιστότοπο
ec.europa.eu/112, οι πολίτες μπορούν να βρουν πληροφορίες για τη χρήση του 112 και τι μπορούν να περιμένουν όταν καλούν τον αριθμό αυτό, ιδίως όταν ταξιδεύουν εντός της ΕΕ.
Στον ιστότοπο περιλαμβάνονται επίσης πληροφορίες για το πώς λειτουργεί το 112 σε κάθε κράτος μέλος, με τι ταχύτητα απαντώνται οι κλήσεις και σε ποιες γλώσσες.

«Τα εκατομμύρια των πολιτών της ΕΕ που θα πάνε διακοπές αυτό το καλοκαίρι χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό έκτακτης ανάγκης, το 112» δήλωσε η αρμόδια για τις τηλεπικοινωνίες ευρωπαία Επίτροπος κ. Viviane Reding. «Τώρα που το 112 διατίθεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ εκτός από μία, καλώ τα κράτη μέλη να το κάνουν ευρύτερα γνωστό και αποτελεσματικότερο. Όλοι οι πολίτες της ΕΕ πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να καλέσουν το 112 για να επικοινωνήσουν με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Προτρέπω ιδίως εκείνα τα κράτη μέλη τα οποία δεν έχουν ακόμη καθιερώσει τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος, που βοηθά τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να βρουν τα θύματα των ατυχημάτων, να τον καθιερώσουν το ταχύτερο δυνατό για όλες τις κλήσεις προς το 112. Αναμένω επίσης ταχεία ενεργοποίηση των αρχών της Βουλγαρίας προκειμένου να καταστεί δυνατή η πρόσβαση του 112 από ολόκληρη τη χώρα.»
Τον Φεβρουάριο, η Επιτροπή ζήτησε από τις εθνικές αρχές να βελτιώσουν τη γνώση του 112 από το κοινό, όταν μια έρευνα έδειξε ότι μόνο το 22% των πολιτών της ΕΕ γνωρίζουν ότι μπορούν να καλέσουν το 112 από οποιοδήποτε σημείο της Ευρώπης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η Επιτροπή εγκαινίασε σήμερα τον ιστότοπο του 112 για να ενημερώσει τους πολίτες σχετικά με τη λειτουργία του 112 στα κράτη μέλη κατά τις καλοκαιρινές διακοπές. Με βάση τις πληροφορίες που διαβίβασαν τα κράτη μέλη, ο ιστότοπος περιλαμβάνει συγκριτικά στοιχεία για τις επιδόσεις των εθνικών αρχών όσον αφορά την εφαρμογή των κοινοτικών κανόνων σχετικά με το 112 και υπογραμμίζει τις βέλτιστες πρακτικές
Ταχεία διεκπεραίωση κλήσεων :
Τα κράτη μέλη ανέφεραν τους χρόνους απόκρισης στις κλήσεις προς το 112 μετά τη σύνδεση. Τουλάχιστον το 97% των κλήσεων προς το 112 απαντώνται εντός 20 δευτερολέπτων στην Τσεχική Δημοκρατία, στην Ισπανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στις Κάτω Χώρες και στη Φινλανδία τουλάχιστον το 71% απαντάται εντός 10 δευτερολέπτων.
17 χώρες ανέφεραν ότι έχουν τη δυνατότητα να απαντούν σε κλήσεις προς το 112 σε ξένες γλώσσες της ΕΕ:
τα κέντρα διεκπεραίωσης κλήσεων προς το 112 μπορούν συνήθως να διεκπεραιώσουν κλήσεις στα αγγλικά σε 16 χώρες (Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Γερμανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Λιθουανία, Μάλτα, Κάτω Χώρες, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία). 7 χώρες ανέφεραν ότι τα τηλεφωνικά τους κέντρα μπορούν να απαντήσουν σε κλήσεις στη γλώσσα γειτονικού κράτους μέλους (Βουλγαρία, Γερμανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λιθουανία, Σλοβενία, Ισπανία). Σε αρκετές χώρες, ειδικές διευθετήσεις επιτρέπουν στα τηλεφωνικά κέντρα να απαντούν και σε άλλες ξένες γλώσσες μέσω προώθησης των κλήσεων σε άλλα τηλεφωνικά κέντρα στα οποία έχει βάρδια ειδικευμένο προσωπικό (Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Σλοβενία και Ισπανία) ή σε υπηρεσίες διερμηνείας (Φινλανδία, Γαλλία, Κάτω Χώρες, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο).
Ενημέρωση του κοινού:
Σε 4 χώρες εκπέμπονται τηλεοπτικά προγράμματα προβολής του 112 (Κύπρος, Τσεχική Δημοκρατία, Λετονία και Σουηδία). Η Φινλανδία και η Ρουμανία έχουν καθιερώσει την 11η Φεβρουαρίου ως ημέρα ετήσιου εορτασμού του 112 ( IP/08/198). Άλλα χρήσιμα εργαλεία περιλαμβάνουν σήμανση στους αυτοκινητοδρόμους (Αυστρία και Ουγγαρία), φυλλάδια στα διόδια (Ισπανία) και σύντομα μηνύματα (SMS) σε χρήστες κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούν περιαγωγή (Ουγγαρία).
Στον ιστότοπο του 112 παρατίθενται επίσης και οι ελλείψεις:
- Το 112 δεν διατίθεται ακόμη πλήρως στην Βουλγαρία, και εκκρεμεί προς το παρόν διαδικασία επί παραβάσει. Αν και το 112 διατίθεται στην περιοχή της Σόφιας, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην υπόλοιπη χώρα.
- Μη εντοπισμός της θέσης του καλούντος για κλήσεις προς το 112 από κινητά: για6 χώρες (Ιταλία, Λιθουανία, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία) έχουν κινηθεί διαδικασίες επί παραβάσει στην ΕΕ.
- 9 χώρες δεν διαβίβασαν πληροφορίες σχετικά με τους χρόνους απόκρισης στις κλήσεις προς το 112 μετά τη σύνδεση: Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία.
- 10 χώρες δεν διαβίβασαν πληροφορίες σχετικά με την ικανότητα των εθνικών κέντρων έκτακτης ανάγκης 112 να απαντούν σε κλήσεις σε τουλάχιστον μία ακόμη γλώσσα της ΕΕ εκτός από την εθνική ή επίσημη γλώσσα τους: Βέλγιο, Ιρλανδία, Ιταλία, Κύπρος, Λετονία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία.