Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Χάρτης Ιστού Υπηρεσίες

Ελληνικές
Η ψηφιακή Ελλάδα επιτάχυνε τους ρυθμούς της το 2008

Πηγή Κειμένου: Παρατηρητήριο για την ΚτΠ
Το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ παρουσίασε πρόσφατα τους ετήσιους δείκτες προόδου της Ψηφιακής Ελλάδας (Νοικοκυριά, Επιχειρήσεις, Δημόσιος τομέας).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του για το έτος 2008:

- Σημειώνεται η μεγαλύτερη άνοδος της τετραετίας στη χρήση του Διαδικτύου από τα ελληνικά νοικοκυριά
- Η νέα γενιά οδηγεί στη σύγκλιση αλλά η ηλικιακή ομάδα 35-54 υπολείπεται ακόμα του ευρωπαϊκού μέσου όρου
- Οι Έλληνες ανακαλύπτουν τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες
- Ευρωπαϊκό το ψηφιακό προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων με 10+ εργαζομένους, χαμηλά όμως ακόμα παραμένει το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ καλύπτουν έδαφος οι μικρές επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες το όφελος από την αξιοποίηση των ΤΠΕ
- Διαμορφώνονται περιφέρειες δύο ταχυτήτων στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών.

Αναλυτικά, μεταξύ άλλων στα στοιχεία του Παρατηρητήριου επισημαίνονται τα εξής:

Η Ελλάδα επιταχύνει το ρυθμό σύγκλισης με την ΕΕ27 στη χρήση Διαδικτύου

Περίπου 4 στα 10 νοικοκυριά είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο, ενώ ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής αποτελεί πλέον οικιακή συσκευή. Ιδιαίτερα θετικά αξιολογείται το γεγονός ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης (CAGR) των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο τα τελευταία 4 έτη εκτιμάται σε 17,6%, τη στιγμή που ο μέσος ετήσιος ρυθμός της Ευρώπης (ΕΕ-27) είναι στο 7,7%. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2008 σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος της τετραετίας.

Παρατηρείται αλλαγή στη συμπεριφορά των χρηστών

Για πρώτη φορά στην τετραετία διαπιστώνονται μεταβολές στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου. Οι Έλληνες χρήστες φαίνεται να εγκαταλείπουν τις «παραδοσιακές» ηλεκτρονικές υπηρεσίες (απλή αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα & υπηρεσίες, αποστολή και λήψη email) και να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που προσφέρει το Διαδίκτυο. Έτσι, το 64% των χρηστών του τελευταίου τριμήνου του 2008 δηλώνει ότι κάνει χρήση «προχωρημένων» υπηρεσιών επικοινωνίας: πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις και βιντεοκλήσεις μέσω διαδικτύου, επικοινωνεί μέσω στιγμιαίων μηνυμάτων, συζητά σε ηλεκτρονικά fora, επισκέπτεται ιστολόγια (blogs), ενώ παράλληλα 1 στους 2 «κατεβάζει» και ακούει μουσική και 1 στους 5 παίζει διαδικτυακά παιχνίδια.
Αξίζει να σημειωθεί πως ενώ για πρώτη χρονιά σημειώνεται αύξηση στο ποσοστό του πληθυσμού που πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές, ακόμα οι έλληνες καταναλωτές δεν φαίνεται να αξιοποιούν τα οφέλη από τις ηλεκτρονικές αγορές.

Ευρωπαϊκό το ψηφιακό προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων (με 10+ εργαζομένους)

Η εικόνα που παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 10 εργαζόμενους είναι ανάλογη με την αντίστοιχη των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών, σε επίπεδο βασικής χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Ειδικότερα το 2008, μετρήθηκε ότι το 96,6% έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και 8 στις 10 διαθέτουν σύνδεση ευρείας ζώνης. Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στις επιχειρηματικές διαδικασίες κυμαίνεται σε συγκρίσιμα επίπεδα με την ΕΕ27. Επιπλέον στις επιχειρήσεις 10+ παρατηρούνται τα εξής:

  • Το 28% των εργαζομένων τους χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εβδομαδιαίως
  • Σε πολύ χαμηλά επίπεδα εξακολουθεί να εμφανίζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο με 1 στις 5 επιχειρήσεις να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές και μόνο 1 στις 10 ηλεκτρονικές πωλήσεις, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεισφέρει μόλις κατά 0,8% στο συνολικό τους κύκλο εργασιών
  • Σημαντικά χαμηλές εμφανίζονται επίσης η διασύνδεση με άλλες επιχειρήσεις και οι συναλλαγές με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς
  • Υψηλό επίπεδο αξιοποίησης εμφανίζουν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το δημόσιο (8 στις 10 επιχειρήσεις με 10+ απασχολούμενους)

Οι Έλληνες ανακαλύπτουν τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες

Δεδομένης της εισαγωγής το 2008 του 5ου επιπέδου ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης, το οποίο περιλαμβάνει την προληπτική και προσωποποιημένη παροχή υπηρεσιών από το κράτος προς τους πολίτες, 7 στις 20 βασικές δημόσιες υπηρεσίες είναι πλήρως διαθέσιμες ηλεκτρονικά. Πλέον, 1 στους 5 Έλληνες χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο στις σχέσεις του με το Δημόσιο, ενώ σημαντική αύξηση σημειώθηκε σε όλους τους τύπους συναλλαγής με Δημόσιες Υπηρεσίες. Επίσης, για πρώτη χρονιά καταγράφηκε σημαντική άνοδος στο ποσοστό των ατόμων που απέστειλαν συμπληρωμένα έντυπα ή φόρμες σε Δημόσιες Υπηρεσίες.

Διαβάστε το σύνολο των συμπερασμάτων στο συνημμένο Δελτίο Τύπου και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με τις κ.κ. Όλγα Φωτίου (), Βίκυ Κωστοπούλου (), Παρατηρητήριο για την ΚτΠ στο τηλ. 210 3313080.


Δείτε τα σχετικά αρχεία:
pdf  ΔΤ Παρατηρητήριου.pdf
   Ταυτότητα   :   Προσβασιμότητα   :   Χάρτης Ιστού   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή