Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Χάρτης Ιστού Υπηρεσίες

Ελληνικές
Μετέωρη η έρευνα για τις υπερβολικές χρεώσεις SMS

Πηγή Κειμένου: www.knowhow.gr

Στην ΕΕΤΤ έχουν ακουστεί τα ονόματα εταιρειών όπως Win, Netsmart, Bobmobile, Bojorno για ένα θέμα στο οποίο αναφέρεται καταναλωτική οργάνωση, με βάση προσφυγές καταναλωτών.

Στελέχη της κρατικής μηχανής υποστηρίζουν ότι υπάρχει κενό νόμου και συνεπώς δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής ο έλεγχος που θα έφθανε σε κάποιο αποτέλεσμα.

Η ανακοίνωση της καταναλωτικής οργάνωσης ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των καταγγελιών που λαμβάνει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής από καταναλωτές σχετικά με τις παράνομες χρεώσεις SMS από αριθμούς 54ΧΧΧ, αλλά “οι αρμόδιοι φορείς στέλνουν τους καταναλωτές από τον Άννα στον Καϊάφα”, όπως σημειώνει η ανακοίνωση της οργάνωσης. Για την ακρίβεια, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων παραπέμπει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ενώ η τελευταία δεν έχει απαντήσει.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αναφέρουν στις καταγγελίες τους, καταναλωτές οι οποίοι κάνουν χρήση του διαδικτύου συναντούν διαφημιστικά banner σε ιστοσελίδες ή αναδυόμενα παράθυρα ποικίλου περιεχομένου (π.χ., μέτρηση δείκτη ευφυΐας, συμμετοχή σε διαδικτυακά παιχνίδια, εντοπισμός θέσης κινητών τηλεφώνων κ.ά.), στα οποία, προκειμένου να συμμετέχουν, πληκτρολογούν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου. Στα παράθυρα αυτά πουθενά δεν αναγράφονται οι όροι συμμετοχής και οι χρεώσεις.

Στη συνέχεια οι καταναλωτές λαμβάνουν σωρεία μηνυμάτων SMS από αριθμούς 54ΧΧΧ, κάθε ένα από τα οποία χρεώνεται με τη λήψη του και μόνο (ακόμα και 2€/SMS). Αντιλαμβάνονται μάλιστα τις περισσότερες φορές ότι τα μηνύματα αυτά χρεώνονται όταν λάβουν το λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει:
-Να προσέχουν ιδιαίτερα να μη συμπληρώνουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου ή άλλα προσωπικά τους στοιχεία σε ιστοσελίδες όπου δεν αναγράφονται όροι ή χρεώσεις.
-Μόλις αντιληφθούν τη λήψη τέτοιων SMS, να επικοινωνήσουν κατευθείαν με την εταιρία που τους παρέχει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ή με την ίδια την εταιρία, εφόσον έχουν στοιχεία, που αποστέλλει τα μηνύματα, προκειμένου να ακυρωθεί η “υπηρεσία”.
-Να αρνηθούν να καταβάλουν τις αμφισβητούμενες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας ή να τις πληρώσουν με επιφύλαξη.


   Ταυτότητα   :   Προσβασιμότητα   :   Χάρτης Ιστού   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή