Τριπλασιασμός των συνδέσεων ADSL σε σχέση με το 2004, τουλάχιστον για τους εξοικειωμένους χρήστες του internet, παρατηρείται σύμφωνα με τη μεγάλη online έρευνα e-metrics, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη φορά το 2005 και τείνει να γίνει θεσμός.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις εταιρίες AGB Nielsen Media Research και Phaistos Networks. Σκοπός της είναι η καταγραφή των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου. Πραγματοποιήθηκε από τις 11/10/2005 έως 20/11/2005 μέσω 35 από τα δημοφιλέστερα ελληνικά sites και portals και σ΄ αυτό το διάστημα συμπληρώθηκαν 16.124 ερωτηματολόγια.
Πρέπει πάντως να τονιστεί ότι οι επισκέπτες των ιστοσελίδων που απάντησαν το ερωτηματολόγιο δεν μπορούν να θεωρηθούν αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού. Είναι εμφανές ότι οι χρήστες που συμμετέχουν στην έρευνα έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, είναι άτομα εξοικειωμένα με το διαδίκτυο και έχουν μακροχρόνια επαφή μ’ αυτό.
Με λίγα λόγια οι φανατικοί του Internet υπέραντιπροσωπεύονται σ’ αυτή την έρευνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ανάλυση των αποτελεσμάτων της.
Σε γενικές γραμμές, το κυρίαρχο προφίλ του Έλληνα χρήστη του Internet, τουλάχιστον με βάση όσους απάντησαν στην έρευνα είναι κατά πλειοψηφία άνδρας (78,6%), ηλικιακά τοποθετείται στην κατηγορία των 25-44 χρόνων (67,1%) και έχει τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου (97,3%). Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το Internet περισσότερο από 3 χρόνια (79,9%) και το 86,2% συνδέεται καθημερινά.
Το κυριότερο συμπέρασμα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι ότι το 2005 είναι η χρονιά του ADSL (τουλάχιστον μέχρι την επόμενη)! Το 36,8% των συμμετεχόντων διαθέτει γρήγορο Internet, έναντι ποσοστού 11,5% το 2004.
Διάγραμμα 1: Είδος Σύνδεσης στο Internet
Πηγή: Έρευνα e-metrics
Αυξητική τάση παρουσιάζει και το ποσοστό των χρηστών που πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου. Το 2005 το 67,5% των συμμετεχόντων πραγματοποίησε κάποια αγορά µέσω του Internet ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2004 ήταν 56,7%.
Πρώτα σε προτιμήσεις των αγοραστών έρχονται τα προϊόντα hardware και software (58,5%) με δεύτερα τα βιβλία και περιοδικά (44%). Το νέο στοιχείο είναι ότι παρατηρείται αύξηση στην προμήθεια τουριστικών υπηρεσιών (40,4% έναντι 38,2%).
Διάγραμμα 2: Είδη που αγοράζονται μέσω Internet
Πηγή: Έρευνα e-metrics
Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα συμπεράσματα που αφορούν τις υπηρεσίες e-government. Σχεδόν 9 στους 10 (88,1%) έχουν επισκεφθεί κάποια ιστοσελίδα δημοσίων υπηρεσιών ή κρατικών οργανισμών και περισσότεροι από 7 στους 10 έχουν επισκεφθεί το TAXISnet, το Εθνικό Τυπογραφείο για Φ.Ε.Κ, τα Κ.Ε.Π, το Ι.Κ.Α ή κάποια άλλη δημόσια υπηρεσία.
Διάγραμμα 3: Επισκέψεις σε sites Δημοσίων Υπηρεσιών
Πηγή: Έρευνα e-metrics
Ειδικότερα, το 44,2% των χρηστών έχει επισκεφθεί τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του συστήματος TAXISnet, το 43,1% έχει αναζητήσει κάποιο ΦΕΚ, το 42,1% έχει επισκεφθεί τον ηλεκτρονικό τόπο των ΚΕΠ και το 11,4% το Ι.Κ.Α για την υποβολή περιοδικής δήλωσης ή για τη διεκπεραίωση άλλων υπηρεσιών.
Διάγραμμα 4: Online Υπηρεσίες Δημοσίων Υπηρεσιών
Πηγή: Έρευνα e-metrics
Η έρευνα e-metrics πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την AGB Nielsen Media Research σε συνεργασία µε τη Phaistos Networks. Τα ερωτηματολόγια φιλοξενούνται σε 35 από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα ελληνικά sites.
Οι ιστοσελίδες που φιλοξένησαν την έρευνα με αλφαβητική σειρά ήταν:
- Alphatv.gr,
- Alter.gr,
- Athens24.gr,
- Athinorama.gr,
- Cinemanews.gr,
- Classicalmusic.gr,
- Contra.gr,
- E-go.gr,
- Ert.gr,
- Euro2day.gr,
- Flash.gr,
- Forthnet.gr,
- Hol.gr,
- Iatronet.gr,
- In.gr,
- Kariera.gr,
- Lawnet.gr,
- Mad.gr,
- Megatv.com,
- Myworld.gr,
- Naftemporiki.gr,
- Netkids.gr,
- NetWomen.gr,
- news.antenna.gr,
- Otenet.gr,
- Pathfinder.gr,
- Reporter.gr,
- Sport24.gr,
- Sportime.gr,
- Sportaction.gr,
- Star.gr,
- Supersport.gr,
- Τα Νέα Online,
- Vips24.gr,
- WomenToday.gr.