Αύξηση 105% στις καταγγελίες για τηλεπικοινωνιακές και ταχυδρομικές υπηρεσίες
Πηγή Κειμένου: www.knowhow.gr
5.790 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες καταναλωτών σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές και ταχυδρομικές υπηρεσίες έλαβε η ΕΕΤΤ κατά το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου 2005 - Αυγούστου 2006, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 105% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Σεπτεμβρίου 2004 - Αυγούστου 2005.
Η πλειονότητα των αιτημάτων/καταγγελιών για τη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία επικεντρώθηκε σε θέματα αμφισβήτησης λογαριασμών, φορητότητας αριθμών, προεπιλογής φορέα τιμολογιακής πολιτικής και υποχρεώσεων τηλεπικοινωνιακών παρόχων καθώς επίσης στην ποιότητα και διάθεση τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Στην περίπτωση του φάσματος τα περισσότερα θέματα αφορούσαν σε κεραίες κινητής τηλεφωνίας, στο νομοθετικό πλαίσιο διάθεσης ραδιοεξοπλισμού στην αγορά και σε πληροφορίες για ειδικά ραδιοδίκτυα.
Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον επέδειξαν οι καταναλωτές για τις ρυθμιστικές και κανονιστικές δράσεις της ΕΕΤΤ γενικότερα αλλά και για τις δυνατότητες/επιλογές που τους προσφέρονται.
Όσον αφορά στο Διαδίκτυο, τα περισσότερα θέματα σχετίζονταν με τις ευρυζωνικές υπηρεσίες (διάθεση, ποιότητα, τιμολόγια) και αμφισβητήσεις λογαριασμών.
Αναφορικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα περισσότερα ζητήματα σχετίζονταν με την ποιότητα παροχής των εν λόγω υπηρεσιών και τις υποχρεώσεις των ταχυδρομικών επιχειρήσεων.
Επίσης, η Γραμμή Επικοινωνίας της ΕΕΤΤ (801 11000 80) κατά το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου 2005 - Αυγούστου 2006 έλαβε 7.383 τηλεφωνικά αιτήματα/ καταγγελίες καταναλωτών σημειώνοντας αύξηση 41% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα 2004-2005.
Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αιτημάτων/καταγγελιών και με στόχο την προστασία των καταναλωτών και την διασφάλιση των συμφερόντων τους, η ΕΕΤΤ προέβη, μεταξύ άλλων, στις ακόλουθες δράσεις:
- Προσωρινή διάταξη για την προσωρινή απενεργοποίηση αριθμών της σειράς 901, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών για κακόβουλη χρήση dialers.
- Δημοσίευση στο site της ΕΕΤΤ οδηγιών προς τους καταναλωτές για την προστασία από τους dialers κατά τη χρήση του Διαδικτύου.
- Προετοιμασία σχεδίου Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Audiotex, Videotex και Premium Rate SMS-PSMS), το οποίο ετέθη και σε δημόσια διαβούλευση
- Δημοσίευση των χρεώσεων διεθνούς περιαγωγής στο site της ΕΕΤΤ.
|