Έξι μετάλλια (δυο χρυσά και τέσσερα αργυρά) επί συνόλου 12 βραβείων κατέκτησαν ισάριθμα ελληνικά σχολεία στα πρώτα πανευρωπαϊκά βραβεία eTwinning, που απονεμήθηκαν στα μέσα Ιανουαρίου, στο συνέδριο για τη δικτυακή αδελφοποίηση των ευρωπαϊκών σχολείων, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Λιντς της Αυστρίας. Η χώρα μας κατετάγη πρώτη σε αριθμό βραβευμένων σχολικών μονάδων, από τον πρώτο κιόλας χρόνο της συμμετοχής της.
Στον διαγωνισμό βραβεύτηκαν οι 12 καλύτερες συνεργασίες ηλεκτρονικά αδελφοποιημένων σχολείων από όλη την Ευρώπη, οι οποίες διακρίθηκαν στους τομείς της καλής χρήσης και ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στο πρόγραμμα σπουδών, της παιδαγωγικής καινοτομίας και της σχολικής συνεργασίας, μεταξύ 330 συνεργασιών eTwinning που υπέβαλλαν συμμετοχή στον διαγωνισμό.
| Τα δύο πρώτα βραβεία |
 |
- Πρώτο βραβείο για το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το έργο «"Crop Circles" challenge» (συντονιστής εκπαιδευτικός Δημ. Καστανιώτης), στην κατηγορία «Ψηφιακές Πηγές, 13-19 ετών»
- Πρώτο βραβείο για το 7ο Ενιαίο Λύκειο Περιστερίου με το έργο «Europe, Education, Ecole - Club de Philosophie» (συντονιστής εκπαιδευτικός Αιμ. Πολίτης), στην κατηγορία «Παιδαγωγική Καινοτομία, 13-19 ετών».
| Τέσσερα δεύτερα βραβεία για τα σχολεία |
 |
- 5ο Γυμνάσιο Αιγάλεω με το έργο «My Week» (συντονίστριες εκπαιδευτικοί Μ. Τεντζεράκη και Σ. Βασιλιδάκη), στην κατηγορία «Σχολική Συνεργασία»,5-12 ετών.
- 1ο Γυμνάσιο Δάφνης με το έργο «Webba World News: Sweden/Greece» (συντονίστριες εκπαιδευτικοί Μ. Αρμάγου και Ρ. Ζουπανιώτη), στην κατηγορία «Παιδαγωγική Καινοτομία», 13-19 ετών.
- 2ο Δημοτικό Παλαιού Φαλήρου με το έργο «Values in School Life and School Celebrations» (συντονίστρια εκπαιδευτικός Μ. Φρέντζου), στην κατηγορία «Ψηφιακές Πηγές», 5-12 ετών.
- 8ο Εν. Λύκειο Πάτρας με το έργο «Olive tree – Olive oil» (συντονίστρια εκπαιδευτικός Α. Οικονομοπούλου), στην κατηγορία «Ψηφιακές Πηγές», 13-19 ετών.
| Η δράση eTwinning |
 |
Η δράση eTwinning, που χρηματοδοτείται από την Ευρω-παϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος eLearning (2004-2006), ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 και ήδη συμμετέχουν σ’ αυτήν περισσότερες από 11.000 ευρωπαϊκές σχολικές μονάδες. Αποσκοπεί στη γενίκευση της αδελφοποίησης των σχολείων μέσω του Διαδικτύου, με απώτερο στόχο τη συμμετοχή όλων των σχολείων της Ευρώπης.
Οι ευρωπαϊκές και οι εθνικές υπηρεσίες υποστήριξης των συμμετεχουσών χωρών προσφέρουν στους συμμετέχοντες ποικίλες υπηρεσίες ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της δράσης, όπως γραφεία υποστήριξης, διασκέψεις, προγράμματα κατάρτισης και δικτυακές πύλες για την ενίσχυση της βέλτιστης πρακτικής.
Η διαδικτυακή πύλη του eTwinning, που είναι διαθέσιμη σε 20 γλώσσες, αποτελεί το σημείο-κλειδί της δράσης. Παρέχει στα σχολεία εργαλεία για την εγγραφή, την ανεύρεση συνεργατών και προσφέρει πολυγλωσσικούς, διαδικτυακούς χώρους εργασίας ώστε οι συνεργάτες να επικοινωνούν και να συνεργάζονται online. Επίσης βοηθά με πληροφορίες, κατευθυντήριες γραμμές, λοιπά εργαλεία και πηγές για την προετοιμασία δραστηριοτήτων eTwinning.
| Η ταυτότητα των δυο «χρυσών» ομάδων |
 |
- Τα σχολεία Lycée de Sèvres - Γαλλία,
- Liceo Classico "Ludovico Antonio Muratori" - Ιταλία,
- École Dzukija, Alytus - Λιθουανία,
- 7o Ενιαίο Λύκειο Περιστερίου - Ελλάδα,
- Gymnazium J.G. Tajovského, Bansk Bystrica - Σλοβακία, Gymnasium Matyase Lerche,
- Brno -Τσεχία,
ανέπτυξαν ένα eTwinning δίκτυο συνεργασίας με τίτλο: Europe, Education, Ecole - Club de Philosophie. Το έργο αφορά στην ανάπτυξη ενός δικτύου ανταλλαγών ιδεών και απόψεων από απόσταση, ανάμεσα σε γαλλόφωνους μαθητές λυκείου, φοιτητές και καθηγητές, για να στοχαστούν μαζί πάνω στον ρόλο του πολιτισμού, της παιδείας και ιδιαίτερα του σχολείου στην Ευρώπη του μέλλοντος.
Ο ιστότοπος Coin Philo, που έχει δημιουργηθεί από το Σύλλογο Φιλοσοφίας του λυκείου των Σεβρών (Γαλλία), θέτει στη διάθεση των εταίρων χώρο για στοχασμό, συζητήσεις, παραγωγή, όσο και την εμπειρία του στις ΤΠΕ, με την τακτική άσκηση στην ηλεκτρονική αλληλογραφία, στα φόρουμ συζητήσεων, στη συνομιλία, στη τηλεδιάσκεψη κλπ.
Από το 7ο Ενιαίο Λύκειο Περιστερίου και υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Γαλλικής Αιμ. Πολίτη συμμετείχαν οι μαθητές Μαρία Ζερβάκη, Ευγενία Κακογιάννου, Μαρία Καλογεροπούλου, Κων/νος Καραντζάς (τεχνική βοήθεια), Τζίνα Γαρμπή, Πέννυ Γραμμάτη, Διονύσης Καράς και Γιώργος Μανιατάκος.
Ο συντονιστής δήλωσε στο Infosoc ότι «τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο εγχείρημα, καθώς αυτή ήταν η πρώτη τους εμπειρία τέτοιας εμβέλειας, παρότι δεν καταφέραμε τη βέλτιστη δυνατή συμμετοχή, καθώς ο περιορισμένος εξοπλισμός μας δεν μπορούσε να υποστηρίξει αποτελεσματικά "ζωντανή" τηλεδιάσκεψη με τα ξένα σχολεία.
Ημερομηνίες σταθμοί των επαφών ήταν η 9η Μαΐου 2005 όταν συμμετείχαμε στη διευρωπαϊκή ημερίδα "Τι σημαίνει να είναι κανείς Ευρωπαίος" και η 26η Ιανουαρίου 2006 όταν συμμετείχαμε στην επίσης διευρωπαϊκή ημερίδα "Παιδεία και Ψυχανάλυση».
Παράλληλα, στόχος μας ήταν, εκτός από τη διακηρυγμένη στο Σχέδιο "Ευρώπη, Παιδεία, Σχολείο" τριβή στις ΤΠΕ και την καλλιέργεια της ευρωπαϊκής συνείδησης, η προώθηση της γαλλικής γλώσσας, μιας γλώσσας που υφίσταται σημαντικές πιέσεις και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
| Το πρόγραμμα "Crop circles challenge" |
 |
Το πρόγραμμα "Crop circles challenge" είναι μια προσπάθεια των μαθητών και καθηγητών των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (Sint-Donatusinstituut Merchtem - Βέλγιο, I.T.C.S. Cesare Vivante - Bari Ιταλία, Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσα - λονίκης, Ελλάδα) να ανακατασκευάσουν σχηματισμούς «αγρογλυφικών», χρησιμοποιώντας το Geogebra, ένα ελεύθερο λογισμικό μαθηματικών.
Η χρήση του για να κατασκευαστούν τα γεωμετρικά σχήματα, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στο εργαστήριο υπολογιστών, είναι μια καινοτόμος μέθοδος στη διδασκαλία των μαθηματικών, που συνδυάζει τις ΤΠΕ και τους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας. Η καινοτομική αυτή προσέγγιση έδωσε στη συνεργασία το πρώτο βραβείο eTwinning στην κατηγορία "Ψηφιακές Πηγές, 13-19 ετών"
Οι στόχοι της ομάδας καθηγητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ήταν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μαθηματικών ώστε να υποκινήσουν τη δημιουργικότητα των μαθητών και να τους δοθεί πιο ενεργός ρόλος στην εκμάθηση των μαθηματικών.
Ο συντονιστής εκπαιδευτικός Δημ. Καστανιώτης μας δήλωσε ότι «η επιλογή των συνεργατών είναι μια δύσκολη διαδικασία, αλλά κι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του προγράμματος. Ήμασταν τυχεροί, γιατί με τους συνεργάτες μου είχαμε τα ίδια ενδιαφέροντα και αγάπη στη αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθηματικών και παρόμοιες εμπειρίες σ’ αυτό που λέμε διαδραστικά μαθηματικά στο Διαδίκτυο. Πολύ σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του προγράμματος ήταν και η προσωπική επαφή που αποκτήσαμε, από το πέρασμα του απρόσωπου και κουραστικού πολλές φορές e-mail στις υπηρεσίες φωνής, ακόμα και video με τη χρήση του Skype-Festoon. Πραγματικά το διασκεδάσαμε...»
| Σύνδεσμοι για τις βραβευμένες ελληνικές συνεργασίες eTwinning |
 |
- "Crop circles" challenge: http://users.sch.gr/dkastani/grcrop.html, http://www.vivante.it/com@net/crop_circles.html και http://www.math.be/
- Europe, Education, Ecole - Club de Philosophie: http://lyc-sevres.ac-ve sailles.fr/
- My Week: http://www2.edu.fi/magazinefactory/magazines/projectmyweek
- Webba World News - Sweden/Greece: http://www.webba.info/
- Values in School Life and School Celebrations: http://users.att.sch.gr/rmfrentzou
- Olive tree – Olive oil: http://etwinning.gr/projects/elia