Γίναμε... 2,5 e-κατομμύρια
Πηγή Κειμένου:FORTHnet E-Press
Οι χρήστες του Internet στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 2,5 εκατομμύρια, σύμφωνα με την έρευνα e-census που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία AGB Nielsen Media Research το Νοέμβριο του 2006. Παράλληλα, άλλη έρευνα (e-metrics) που πραγματοποιήθηκε από την ίδια εταιρία, ρίχνει φως στο προφίλ και τις συνήθειες αυτών των χρηστών.
Το κυρίαρχο προφίλ του Έλληνα χρήστη είναι: νέος 25-34 χρονών, άνδρας, με μέσο ετήσιο εισόδημα 15.001-30.000 ευρώ και προτιμά να συνδέεται από το σπίτι (59,9%). Το 76% είναι άνδρες και το 24% γυναίκες. Ηλικιακά, το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώνουν οι ηλικίες 25-34 (ποσοστό 41,3%) και ακολουθούν οι χρήστες ηλικίας 35-44 ετών (26,8%) και οι πιο νέοι, 15-24 ετών (16,9%).
Όσο για το λόγο που χρησιμοποιούν το Internet: Το 90,2% δήλωσε για πληροφορίες, το 79% για ενημέρωση/επικαιρότητα, το 69,1% για την εργασία τους, για επικοινωνία (e-mail, chat κ.α.) το 64,1% και για ηλεκτρονικές αγορές το 54%. Εξάλλου το 69,5% του συνόλου δήλωσε ότι έχει πραγματοποιήσει online αγορές.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας e-metrics είναι ότι οι Έλληνες χρήστες είναι ενεργοί. 9 στους 10 συνδέονται με το Internet καθημερινά και οι 6 στους 10 είναι online δύο με πέντε ώρες καθημερινά. (Πάντως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι το «δείγμα» των ερωτηθέντων ίσως να είναι πιο …ενεργό από το σύνολο των Ελλήνων χρηστών του Internet. Η διαπίστωση αυτή ισχύει και για άλλα συμπεράσματα της έρευνας).
Εξαιρετικά υψηλό είναι το ποσοστό των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων έχει χρησιμοποιήσει εφαρμογές όπως το Taxisnet, το Εθνικό Τυπογραφείο (αναζήτηση ΦΕΚ), καθώς και υπηρεσίες των ΚΕΠ και του ΑΣΕΠ.
Σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ο σχεδόν διπλασιασμός των συνδέσεων ASDL τον τελευταίο χρόνο. Το 69,1% των ερωτηθέντων συνδέεται με υψηλές ταχύτητες (πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36,8% και το 2004 11,5%). Όσον αφορά την ταχύτητα σύνδεσης, φαίνεται ότι οι χρήστες προτιμούν τις μεγάλες. Το 33,4% έχει 768 kbps, το 32,8% 1024, το 11,2% 2048, το 10,4 512 και μόνο το 8% έχει παραμείνει στα 384 kbps.
Μεγάλη μείωση παρουσιάζεται στις συνδέσεις PSTN (από 50,5% του συνόλου που ήταν το 2004, τώρα αποτελούν μόνο το 13,8%). Το ίδιο συμβαίνει και στις συνδέσεις ISDN (από το 36,3% της έρευνας του 2004, έχουν περιοριστεί τώρα στο 6,4%).
Παράπονα διατυπώνονται κυρίως για την ταχύτητα σύνδεσης (μόνο το 40,6% είναι ικανοποιημένοι, έναντι 60,4 το 2004), όπως και για το κόστος πρόσβασης (ικανοποίηση 37,7%, έναντι 48,2% το 2004), αν και τα δύο αυτά δεδομένα έχουν εν τω μεταξύ αλλάξει θεαματικά προς το καλύτερο!
Είναι χαρακτηριστικά τα αποσπάσματα από σχόλια-παράπονα χρηστών που δημοσιεύονται στην έρευνα:
Σύμφωνα με κάποιον χρήστη, «το Internet στην Eλλάδα πρέπει να διαδοθεί περισσότερο και να ανέβει η ποιότητα των υπηρεσιών από τους ISP. Πρέπει να σταθεροποιηθούν οι ταχύτητες καθώς επίσης και να πέσουν οι τιμές στα ευρωπαϊκά επίπεδα».
Κάποιος άλλος εξέφρασε την ελπίδα για ταχύτερο ADSL με χαμηλή χρέωση, ενώ για έναν τρίτο το πρόβλημα επικεντρώνεται στο κόστος: «Έχω να προσθεσω ότι το Ιnternet ειναι ακριβό για την τσέπη μας. Έχω δύο κόρες, φοιτήτριες και κάθε φορά που το χρησιμοποιούν για το πανεπιστήμιο με πιάνει η καρδιά μου ή, μάλλον, η τσέπη μου».
Η έρευνα e-metrics πραγματοποιήθηκε για 3η συνεχή χρονιά σε 75 ελληνικούς δικτυακούς τόπους, μεταξύ των οποίων και το FORTHnet.gr, υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Διήρκεσε από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου, συμπληρώθηκαν 31.889 ερωτηματολόγια και είχε στόχο την καταγραφή συμπεριφορών / προτιμήσεων των χρηστών, καθώς και τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του Έλληνα χρήστη του Internet.
|