Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Υπηρεσίες Χάρτης Ιστού

Ειδήσεις ΚτΠ
Μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ εγχώριου και διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου

Πηγή Κειμένου: Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ραγδαία αύξηση σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, ωστόσο, σε διασυνοριακό επίπεδο, το ποσοστό είναι ακόμη πολύ χαμηλό.

Αυτό προκύπτει από πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διασυνοριακές συναλλαγές, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοίνωσε η αρμόδια Επίτροπος για τους καταναλωτές, κ. Meglena Kuneva. 


Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ των ετών 2006 και 2008, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των καταναλωτών που αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσω Διαδικτύου (από 27% σε 33%) ενώ παρέμεινε σταθερό το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο (6% έως 7%).

Το ίδιο παρατηρείται και από τους καταναλωτές με πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι. Το 56% πραγματοποίησαν αγορές (σε οποιαδήποτε χώρα και στη δική τους) μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε σύγκριση με 50% το 2006, ενώ μόνο το 13% προέβησαν σε διασυνοριακή ηλεκτρονική συναλλαγή, συγκριτικά με 12% το 2006.

Σύμφωνα με τους εμπόρους λιανικής πώλησης, δεν γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων διασυνοριακού ηλ. εμπορίου: 51% των εμπόρων λιανικής της ΕΕ των 27 πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω Διαδικτύου αλλά μόνο το 17% των εισοδημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου όσων πραγματοποιούν διασυνοριακές συναλλαγές προέρχεται από διασυνοριακές πωλήσεις, συγκριτικά με 16% το 2006.

Φαίνεται να υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στις διασυνοριακές αγορές μολονότι φαινομενικά αυξάνει η εμπιστοσύνη των καταναλωτών: 37% των καταναλωτών δήλωσαν ότι θα ένοιωθαν πιο ασφαλείς να πραγματοποιούν online αγορές από πωλητές/παρόχους εγκατεστημένους στη χώρα τους, 57% δήλωσαν ότι νοιώθουν εξίσου ή ακόμη πιο ασφαλείς να πραγματοποιούν online αγορές από πωλητές εγκατεστημένους σε άλλο κράτος μέλος.

Τα στοιχεία εμφανίζουν αύξηση κατά 8% συγκριτικά με την έρευνα του 2006.

Η έκθεση συγκεντρώνει τα αποτελέσματα δύο ερευνών του Ευρωβαρόμετρου για τη στάση επιχειρήσεων και καταναλωτών έναντι του διασυνοριακού εμπορίου. Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν το διάστημα Φεβρουαρίου - Μαρτίου μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε πάνω από 26.000 καταναλωτές και 7.200 επιχειρήσεις στα 27 κράτη μέλη και στη Νορβηγία.

Συνοπτικά, τα κυριότερα στοιχεία είναι τα εξής:

  • Το 2006, ποσοστό 27% των ευρωπαίων καταναλωτών πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου έναντι 33% το 2008.
  • Το 2006, ποσοστό 6% πραγματοποίησε διασυνοριακές αγορές μέσω Διαδικτύου έναντι 7% το 2007. Τα στοιχεία εν προκειμένω παραμένουν σταθερά.
  • Το 13% των καταναλωτών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο πραγματοποίησαν διασυνοριακές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου συγκριτικά με μόλις 7% του πληθυσμού εν γένει. Τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2006 ήσαν 12% (καταναλωτές με πρόσβαση στο Διαδίκτυο) και 6% (γενικός πληθυσμός).
  • Το 37% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ένοιωθαν περισσότερη ασφάλεια να πραγματοποιήσουν αγορές μέσω Διαδικτύου από πωλητές/παρόχους εγκατεστημένους στη χώρα τους. Το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 8% σε σύγκριση με την έρευνα του 2006.
  • Το 57% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι νοιώθουν εξίσου ή και μεγαλύτερη ασφάλεια όταν αγοράζουν προϊόντα μέσω Διαδικτύου από πωλητές σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 8% σε σύγκριση με την έρευνα του 2006.
  • Το 51% των εμπόρων λιανικής πώλησης στην ΕΕ των 27 πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω Διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό σημειώνει πτώση σε σχέση με την έρευνα του 2006, όπου 57% των εμπόρων λιανικής δήλωναν ότι χρησιμοποιούν το ηλ-εμπόριο.
  • Οι έμποροι λιανικής θεωρούν ότι το 17% των εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου προκύπτει από διασυνοριακές πωλήσεις - το αντίστοιχο ποσοστό για το 2006 ήταν 16%.

   Χάρτης Ιστού   :   Προσβασιμότητα   :   Ταυτότητα   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή