Το τμήμα του έργου που αφορά στην αγορά και εγκατάσταση του εξοπλισμού, ξεκίνησε με τη σύμβαση μεταξύ αναδόχου και Δήμου η οποία υπογράφτηκε στις 06/10/2006 και με βάση αυτή την ημερομηνία προσαρμόστηκε το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων και της γενικότερης εξέλιξης του.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η ανάπτυξη και λειτουργία ενός ενοποιημένου και πλήρους συστήματος που θα παρέχει τα μέσα στον Δήμο Τρικκαίων για την διαχείριση συγκοινωνιακών δεδομένων, για την παρακολούθηση του στόλου του Δήμου και για την πληροφόρηση των πολιτών για θέματα μεταφορών κατά τα πρότυπα καλών πρακτικών σε αντίστοιχου μεγέθους πόλεις του Ευρωπαϊκού χώρου. Πιο συγκεκριμένα το προβλεπόμενο σύστημα θα είναι υπεύθυνο για τις παρακάτω λειτουργίες:
- Συλλογή δεδομένων κυκλοφορίας
- Συλλογή δεδομένων κίνησης οχημάτων δημόσιων συγκοινωνιών και δημοτικών οχημάτων
- Συλλογή δεδομένων διαθεσιμότητας θέσεων σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης
- Εποπτεία και επιχειρησιακός έλεγχος των δημοτικών στόλων και του στόλου δημόσιων συγκοινωνιών
- Επεξεργασία και χρήση των δεδομένων για την βελτιστοποίηση του στρατηγικού συγκοινωνιακού σχεδιασμού
- Διάχυση της συγκοινωνιακής πληροφορίας προς του δημότες
Η πρώτη Φάση του έργου ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τον Δεκέμβριο του 2006 και περιελάμβανε την Μελέτη εφαρμογής και Επικαιροποίησης χρονοδιαγράμματος έργου, τη δημιουργία του Εγχειριδίου Οργάνωσης Εκπαίδευσης και τη Μελέτη Διαδικασιών Παρακολούθησης Ποιότητας.
Η μοναδική απόκλιση από τις προγραμματισμένες αφορούσε τις συνεντεύξεις με τους εμπλεκομένους φορείς (Πρόεδρος Αστ. ΚΤΕΛ, Τεχνική υπηρεσία Δήμου, Υπηρεσία Καθαριότητας, κλπ. ) οι οποίες κρίθηκε σκόπιμο να διεξαχθούν μετά την εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του συστήματος. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να σχηματίσουν πλήρη εικόνα της λειτουργικότητας του συστήματος (εξάλλου θα έχει ήδη πραγματοποιηθεί και η εκπαίδευση των χειριστών/διαχειριστών) και συνεπώς να συμμετέχουν στον καθορισμό της στρατηγικής αλλά και στην αναγνώριση πιθανών επεκτάσεων.
Η παράδοση και εγκατάσταση των Μονάδων Οχήματος e-TRACK ξεκίνησε την 2η Μαΐου και για την έγκαιρη ολοκλήρωση της εγκατάστασης υπήρξε άμεση συνεργασία των ΚΤΕΛ και του αναδόχου ώστε να καθοριστεί το καλύτερο δυνατό χρονοδιάγραμμα μεταφοράς των οχημάτων εκτός δρομολογίου για την εγκατάσταση της μονάδας.
Η εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών Πινακίδων Έξυπνων Στάσεων ξεκίνησε στις 8 Μαΐου και ολοκληρώθεικε στις 07/06/07 (υπολείπεται η ρευμοδότηση των ηλεκτρονικών πινακίδων). Η εγκατάσταση αυτή έγινε από τον Δήμο Τρικκαίων σε συνεργασία με τον ανάδοχο και στο σύνολο τους εγκαταστάθηκαν 10 ηλεκτρονικές πινακίδες σε 10 στάσεις και στον τερματικό σταθμό των ΚΤΕΛ.
Η εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών Πινακίδων Πληροφόρησης Parking (έχουν τοποθετηθεί ήδη 2 ηλεκτρονικές πινακίδες γενικής πληροφόρησης στο οδικό δίκτυο) καθώς και των επαγωγικών βρόγχων (έχουν ήδη τοποθετηθεί 5 επαγωγικοί βρόγχοι επί του οδικού δικτύου) αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τις αρχές Ιουνίου.
Στο ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση των επιμέρους εφαρμογών και συγκεκριμένα:
- Εγκατάσταση εφαρμογής FLASH
- Εγκατάσταση εφαρμογής eTrack
- Εγκατάσταση εφαρμογής διαχείρισης parking
- Εγκατάσταση εφαρμογής διαχείρισης επαγωγικών βρόγχων
Η εξομοίωση και παρουσίαση του συστήματος στους εμπλεκόμενους φορείς θα πραγματοποιηθεί την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου (04-08 Ιουνίου) δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μιας πρώτης παρουσίασης της λειτουργικότητας. Κατά την παρουσίαση αναμένεται να συγκεντρωθούν και τα πρώτα σχόλια/παρατηρήσεις για το σύστημα ενώ συγχρόνως θα καθοριστούν και τα άτομα που θα συμμετέχουν στην εκπαίδευση ώστε να καθοριστεί το τελικό πλάνο εκπαίδευσης. Με δεδομένο το γεγονός ότι μετά τα μέσα Ιουλίου, λόγω καλοκαιρινών αδειών, θα είναι δύσκολη η συγκέντρωση ατόμων και η διεξαγωγή της εκπαίδευσης, συμφωνήθηκε με το Δήμο να πραγματοποιηθεί τις δυο πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου.
Η τελική εγκατάσταση του συστήματος και η θέση σε δοκιμαστική λειτουργία αναμένεται - σε συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα - να πραγματοποιηθεί στις αρχές του Ιουνίου (11 Ιουνίου σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα) με προϋπόθεση βέβαια να μην υπάρξει καθυστέρηση παράδοσης του νέου φυσικού χώρου παράδοσης του ΕΚΕ. Στη συνέχεια, και μετά την δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος για ένα μήνα και την εκπαίδευση των χρηστών, αναμένεται να δοθεί το σύστημα σε λειτουργία.
Οι δυνατότητες επέκτασης του συστήματος αποφασίσθηκε να εξετασθούν/συζητηθούν τον Σεπτέμβριο, στα πλαίσια της οριστικής παραλαβής του συστήματος την οποία θα ακολουθήσει μια ημερίδα πληροφόρησης του κοινού και των ενδιαφερομένων φορέων για το σύστημα.