Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Χάρτης Ιστού Υπηρεσίες

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ενσωμάτωση
Παιδεία και Πολιτισμός

Πηγή Κειμένου: Ετήσια Έκθεση Εκτέλεσης


Το Μέτρο 1.1 του Άξονα "Παιδεία και Πολιτισμός" συμβάλλει στους στόχους του ΕΣΔΕΝ μέσω των Κατηγοριών Πράξεων 1.1.1 και 1.1.2 που περιλαμβάνουν τον εξοπλισμό των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) Α'θμιας και Β'θμιας εκπαίδευσης, καθώς και των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) με δικτυακά και οπτικοακουστικά συστήματα.

Στο Πλαίσιο του Μέτρου 1.1, συμμετοχή στους στόχους του ΕΣΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί οτι έχει επίσης η Κατηγορία Πράξεων 1.1.5 «Δημιουργία δημόσιων κέντρων πληροφόρησης» η υλοποίηση της οποίας επικεντρώνεται κυρίως στις δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας, οι οποίες υπάγονται στην κατηγορία του γεωγραφικού αποκλεισμού.

Το Μέτρο 1.1 συμβάλλει εξίσου στους Στόχους ΕΣΔΕΝ 1.1, 1.2 και 2.

Πιο συγκεκριμένα, στο Μέτρο 1.1., μέχρι το τέλος του 2004, είχαν ενταχθεί τα παρακάτω έργα που στοχεύουν άμεσα και ειδικά σε ΑμεΑ:

  • έργο συνολικού προϋπολογισμού 2.435.000€, που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση υπολογιστικού και ειδικού εξοπλισμού στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ). Η υλοποίηση του έργου είναι σε εξέλιξη (δαπάνες ύψους 766.287€).

Εξάλλου, στο Μέτρο 1.1., έμμεση ωφέλεια προκύπτει και από τα έργα εξοπλισμού και διασύνδεσης με το Διαδίκτυο των Σχολικών Μονάδων, καθώς και από τα έργα δημιουργίας δημόσιων κέντρων πληροφόρησης σε βιβλιοθήκες.

Στο Μέτρο 1.2., μέχρι το τέλος 2004, είχαν παραχθεί 70 εκπαιδευτικά λογισμικά και είχαν δηλωθεί δαπάνες ύψους 2.054.640€, που έχουν ως ομάδα-στόχο άτομα με αναπηρίες, ενώ έχει ενταχθεί και το παρακάτω έργο που στοχεύει άμεσα και ειδικά σε ΑμεΑ:

  • έργο συνολικού προϋπολογισμού ~3.000.000€, που αφορά στην κατηγορία πράξης 1 Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο & Λογισμικό, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2006.

Μέχρι στιγμής, η πρόβλεψη για τη δημιουργία ειδικού λογισμικού το οποίο απευθύνεται σε παιδιά με μειονεξίες, όπως αναφέρει το Σ.Π. για το Μέτρο 1.2, δεν είχε υλοποιηθεί, ούτε περιλαμβανόταν στον μέχρι τώρα προγραμματισμό του Υπ. Παιδείας (στο ΤΔΕ του έργου του ΥΠΕΠΘ Πλειάδες, δεν γίνεται κάποια ειδική αναφορά σε θέματα εκπαιδευτικού λογισμικού για μαθητές με αναπηρία). Στις νέες προσκλήσεις για Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο & Λογισμικό υπάρχει σχετική πρόβλεψη, ενώ ο στόχος για το 2006 έιναι 96 εκπαιδευτικά λογισμικά (αναμενόμενες δηλωθείσες δαπάνες ύψους 20.640.000€).

Ακόμη, το Μέτρο 1.2., στο πλαίσιο του έργου της Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, παρουσιάζει έμμεση ωφέλεια στους στόχους ΕΣΔΕΝ, δεδομένου ότι τα προγράμματα αυτά και η προώθηση ευέλικτων μορφών κατάρτισης, συμπεριλαμβανομένου του e-learning, συμβάλλουν σημαντικά και διευκολύνουν έμμεσα την ένταξη των ευπαθών ομάδων αφενός μέσω κατάλληλης συνειδητοποίησης και εκπαίδευσης των εκπαιδευτών και αφετέρου μέσω αξιοποίησης των εξ αποστάσεως μεθοδολογιών εκπαίδευσης.

Το παραπάνω έργο έχει υλοποιηθεί σχεδόν στο 50% (δαπάνες ~50% του Π/Υ).

Το Μέτρο 1.3., στο πλαίσιο της άµβλυνσης των ανισοτήτων όσον αφορά στην πρόσβαση των ΑμεΑ σε πολιτιστικό υλικό, παρουσιάζει έμμεση ωφέλεια στους στόχους ΕΣΔΕΝ, με τα έργα που αφορούν σύστημα πληροφόρησης επισκεπτών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και την ψηφιακή έκθεση της ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2006.


   Ταυτότητα   :   Προσβασιμότητα   :   Χάρτης Ιστού   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή