Επικοινωνιακή εκστρατεία για την Ψηφιακή Στρατηγική της Κυβέρνησης
| Εισαγωγή |
 |
Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης παρουσίασε την επικοινωνιακή εκστρατεία για την εξοικείωση των πολιτών με την ψηφιακή στρατηγική της Κυβέρνησης και τις νέες τεχνολογίες στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.
Ο Υπουργός σημείωσε ότι σκοπός της Ψηφιακής Στρατηγικής είναι να υποστηρίξει και να επιταχύνει την εξάπλωση των νέων τεχνολογιών και του Internet στην Ελλάδα και ότι η ευρυζωνικότητα, το γρήγορο Internet, αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου αναπτυξιακού προτύπου.
Πρόσθεσε ότι "με μια μεγάλη επικοινωνιακή εκστρατεία επιδιώκουμε να αναδείξουμε τα οφέλη και τις δυνατότητες της Ψηφιακής Ελλάδας σε όλους τους πολίτες, με τρόπο απλό, διαυγή και κατανοητό".
| Η επικοινωνιακή εκστρατεία για την Ψηφιακή Ελλάδα |
 |
Το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών ξεκινά εντός του 2007 μεγάλη επικοινωνιακή εκστρατεία για την «Ψηφιακή Ελλάδα»
Στόχος: η εξοικείωση των ελλήνων πολιτών με τα οφέλη και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και η ενίσχυση της σχέσης τους με τα νέα τεχνολογικά μέσα
Μέσα:
- Τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτς σε πανελλαδική κλίμακα,
- καταχωρίσεις στον τύπο της Αθήνας και της Περιφέρειας
- σταδιακή δημιουργία ηλεκτρονικής σελίδας στη διεύθυνση www.psifiakiellada.gr η οποία θα αποτελέσει σταδιακά το σημείο εισαγωγής των πολιτών στην Ψηφιακή Ελλάδα με εύκολο τρόπο
- στις επόμενες εβδομάδες λειτουργία 4-ψηφιου τηλεφωνικό αριθμού για την ενημέρωση των πολιτών αναφορικά με τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.
- Διαγωνισμοί και δράσεις «Αριστείας» για την ανάδειξη των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών
- Μια μεγάλη σειρά από εξειδικευμένες επικοινωνιακές ενέργειες για την εξοικείωση των πολιτών με τις νέες τεχνολογίες και το Internet, με ημερίδες, εκδηλώσεις κλπ. αρκετές εκ των οποίων θα υλοποιηθούν στην Περιφέρεια.
Διάρκεια: Η επικοινωνιακή εκστρατεία για την Ψηφιακή Ελλάδα, θα διαρκέσει έως τον Οκτώβριο του 2008.
Η επικοινωνιακή εκστρατεία για την «Ψηφιακή Ελλάδα» αποτελεί μια πρωτοποριακή δράση για την Ελλάδα, καθώς για πρώτη φορά πραγματοποιείται ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα εξοικείωσης των ελλήνων πολιτών με τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.
| Η Ψηφιακή Στρατηγική 2006-2013 |
 |
Η Ψηφιακή Στρατηγική 2006-2013 αποτελεί μια ολοκληρωμένη και συνεκτική πολιτική για τις τεχνολογίες πληροφορικής και τo Internet στην Ελλάδα και εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων με το συντονισμό του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
Αποτελεί μια διαρθρωτική παρέμβαση με θετικές επιπτώσεις σε όλο το εύρος της κοινωνίας και της οικονομίας, μέσω των νέων τεχνολογιών.
1. Σκοπός: να πραγματοποιηθεί ένα «Ψηφιακό Άλμα στην Παραγωγικότητα, ένα Ψηφιακό Άλμα στην Ποιότητα Ζωής» προκειμένου να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος στην αξιοποίηση της τεχνολογίας στη χώρα.
2. Δύο κύριες κατευθύνσεις:
- α. Βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών
- β. Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής μέσω των τεχνολογιών πληροφορικής και του Internet
3. Έξι Συγκεκριμένοι Στόχοι: Προκειμένου να επιτευχθεί το «Ψηφιακό Άλμα», τίθενται έξι στόχοι:
- Βελτίωση της Παραγωγικότητας:
- Προώθηση χρήσης νέων τεχνολογιών σε επιχειρήσεις
- Παροχή ψηφιακών υπηρεσιών προς επιχειρήσεις - αναδιοργάνωση δημόσιου τομέα
- Ενίσχυση του κλάδου τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην οικονομία
- Προώθηση της επιχειρηματικότητας σε τομείς που αξιοποιούν νέες τεχνολογίες
- Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής:
- Βελτίωση της καθημερινής ζωής μέσω αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών
- Ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών εξυπηρέτησης του πολίτη
Στο επίκεντρο της Ψηφιακής Στρατηγικής, βρίσκεται το ανθρώπινο κεφάλαιο.
Προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αποτελεί η Διασύνδεση, η οποία σχετίζεται με την ευρυζωνικότητα.
4. Πρακτικές δράσεις: Η Ψηφιακή Στρατηγική προτείνει ήδη περισσότερες από 70 ιεραρχημένες και συγκεκριμένες δράσεις, που εμπλουτίσθηκαν στο πλαίσιο της πεντάμηνης δημόσιας διαβούλευσής της.
Δράσεις που ήδη υλοποιούνται:
Βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών:
- 40 ψηφιακές υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών και επιχειρήσεων, μέσω 117 νέων έργων (€100 εκατ.)
- Πρωτοβουλία ««Ψηφιακή Αυτοδιοίκηση» για την εξυπηρέτηση των πολιτών όλης της Περιφέρειας (€60 εκατ.)
- Δράσεις ύψους €25 εκατ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, για την αξιοποίηση της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Δράσεις κατάρτισης 17.500 αιρετών δημάρχων και δημοτικών συμβούλων σε νέες τεχνολογίες
- Δράση «Δες την ψηφιακά» για την επιδότηση απόκτησης φορητών υπολογιστών από πρωτεύσαντες πρωτοετείς φοιτητές
- Μελέτη δοκιμαστικής εισαγωγής του «φορητού μαθητικού υπολογιστή» στην τάξη
Βελτίωση της παραγωγικότητας:
- Δράσεις για την χρηματοδότηση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να αξιοποιήσουν εργαλεία πληροφορικής και το Internet (ΜΕΤΕΧΩ, Δικτυωθείτε-ΙΙ)
- Χρηματοδότηση ανάπτυξης 770 σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης σε περισσότερες από 400 επιχειρήσεις όλης της χώρας με έμφαση στον τουρισμό,
- Ριζική αναβάθμιση του Taxisnet
Το «Σχέδιο για την Ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας έως το 2008», προϋπολογισμού €450 εκατ.
Στόχος η αύξηση της χρήσης του γρήγορου Internet, από το 0,1% του πληθυσμού το 2004 σε ποσοστό ίσο με το μέσο όρο της ΕΕ-25 έως το 2009 («ευρυζωνική σύγκλιση»):
- Έναρξη υλοποίησης του μεγάλου έργου ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών στην Περιφέρεια, προϋπολογισμού €210 εκατ. και ενίσχυση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών. Η Ε.Ε. το χαρακτήρισε ως «το σημαντικότερο ευρυζωνικό σχέδιο που έχει αναλάβει ποτέ κράτος μέλος»,
- Προώθηση δράσεων για την ανάπτυξη υποδομών Internet στην Περιφέρεια (75 δίκτυα οπτικών ινών και 120 ασύρματα δίκτυα σε πόλεις της Περιφέρειας, έργα για την εξοικείωση των πολιτών με το Internet σε 85 σημεία στην Ελλάδα),
- Ενίσχυση επενδύσεων σε ευρυζωνικές υποδομές, μέσω του Επενδυτικού Νόμου.
5. Ορατά Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα εφαρμογής της Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013 είναι ήδη ορατά:
Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, η διείσδυση της ευρυζωνικότητας αγγίζει πλέον το 6,5% του πληθυσμού από 0,1% το 2004, ενώ σύμφωνα με διεθνείς αναφορές, το 2006 η Ελλάδα ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα παγκοσμίως στον τομέα του γρήγορου Internet.
Οι τιμές πρόσβασης του γρήγορου Διαδικτύου μειώθηκαν επίσης σημαντικά, έως και -90% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με το 2004, και βρίσκονται πλέον σε επίπεδα συγκρίσιμα με το μέσο όρο της Ευρώπης των 25, σε αντίθεση με το 2004 όταν η Ελλάδα ήταν η ακριβότερη χώρα στον τομέα του Internet.
Επιπρόσθετα, μόνο κατά το έτος 2006 περισσότερες από 34.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις χρηματοδοτήθηκαν προκειμένου να εντάξουν λειτουργικά στις επιχειρηματικές τους λειτουργίες και δραστηριότητες συστήματα πληροφορικής και το Internet.
Αυτές οι παρεμβάσεις, αύξησαν τον αριθμό των επιχειρήσεων που επωφελούνται από προγράμματα τεχνολογικής αναβάθμισης σε 60.000, έναντι 26.000 το 2005 (+130%).
6. Δράσεις απευθείας στους πολίτες και τις επιχειρήσεις
Η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού ξεκινά εντός του 2007 μεγάλη επικοινωνιακή καμπάνια για την «Ψηφιακή Ελλάδα», με στόχο να εξοικειώσει τους έλληνες πολίτες με τα οφέλη και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενώ συστήνει ομάδα για την Ψηφιακή Ασφάλεια ώστε να τονώσει τη σχέση και την εμπιστοσύνη των πολιτών στις νέες τεχνολογίες.
Αυτές οι δράσεις είναι οι πρώτες μιας σειράς παρεμβάσεων της Ψηφιακής Στρατηγικής, που θα απευθυνθούν απευθείας σε πολίτες και επιχειρήσεις για να ενισχύσουν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και του Internet στη χώρα μας.
7. Εργαλεία υλοποίησης: Για να υλοποιηθεί η Ψηφιακή Στρατηγική 2006-2013 αξιοποιούνται:
- Το υφιστάμενο ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ' ΚΠΣ
- Το ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» της Δ' Προγραμματικής Περιόδου, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα ΕΠ του ΕΣΠΑ 2007-2013
- Αξιοποίηση νέων δυνατοτήτων για έργα ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών με συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ)
- Επενδυτικός Νόμος για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων στους τομείς της τεχνολογίας και των ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών
8. Δείκτες: Η Ψηφιακή Στρατηγική ολοκληρώνεται από ένα σύνολο μετρήσιμων δεικτών-στόχων, που ήδη μετρώνται περιοδικά από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας.
Οι δείκτες διακρίνονται σε δύο επίπεδα:
- Δείκτες - οφέλη σε όρους καθημερινότητας πολιτών & επιχειρήσεων (π.χ. χρόνος που μπορεί να εξοικονομηθεί ετησίως από κάθε πολίτη λόγω της πραγματοποίησης συναλλαγών μέσω ψηφιακών υπηρεσιών, ποσοστό του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων το οποίο προέρχεται από ηλεκτρονικό εμπόριο κλπ.)
- Δείκτες διείσδυσης της τεχνολογίας (π.χ ποσοστό μαθητών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αριθμός δημόσιων υπηρεσιών που είναι πλήρως διαθέσιμες ηλεκτρονικά κλπ.)
| Πηγή Αφιερώματος: Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών |
|
|