|
|
|
|
|
|

Λεξικό όρων Γ' ΚΠΣ
©  |
Επιλέξτε αρχικό γράμμα της λέξης.
|
| ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
 |
| Α | Β | Γ | Δ | Ε | Ζ | Η | Θ | Ι | Κ | Λ | Μ | Ν | Ξ | Ο | Π | Ρ | Σ | Τ | Υ | Φ | Χ | Ψ | Ω |
 |
 |
 |
|
| Ν |
|
|
|
| Εδαφικές Στατιστικές Μονάδες που χρησιμοποιεί η EE για την ιεραρχική διαίρεση των περιφερειών ανάλογα με το μέγεθος και την έκταση των ανισοτήτων |
 |
 |
 |
|
|
|
| Οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται επιπλέον των υφισταμένων θέσεων εργασίας σε μια επιχείρηση, οργανισμό κλπ. |
 |
 |
 |
|
|
|
| Είναι οι γεωργοί ηλικίας κάτω των 40 ετών. Οι νέοι γεωργοί ενισχύονται να εγκατασταθούν σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις εάν διαθέτουν επαρκή επαγγελματική ικανότητα, εγκαθίστανται για πρώτη φορά σε γεωργική εκμετάλλευση και μπορούν να καταδείξουν την οικονομική βιωσιμότητα της εκμετάλλευσης. Πηγή :Κανονισμός (EK) 1257/1999 (άρθρο 8), Κανονισμός (ΕΚ) 1750/1999 (άρθρο 5) |
 |
 |
 |
|
|
|
| Τα άτομα που δημιουργούν θέσεις αυτοαπασχόλησης ή ανεξάρτητης απασχόλησης |
 |
 |
 |
|
|
|
| Αυτοδιοικούμενα κατά τόπο Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ιδρύθηκαν βάσει του N. 2218/94, ως η δεύτερη βαθμίδα Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με προορισμό την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιφέρειάς τους. Οι ΝΑ δεν ασκούν εποπτεία στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτης βαθμίδας και δεν θίγουν τις αρμοδιότητές τους. Μεταξύ των δύο βαθμίδων τοπικής αυτοδιοίκησης δεν υφίσταται ιεραρχική σχέση. Όργανα των ΝΑ είναι τα Νομαρχιακά Συμβούλια (N.Σ.), οι Νομαρχιακές Επιτροπές (N.E.) και ο Νομάρχης. Πηγή :N.2218/1994 (ΦEK 90A/13.6.1994) «Ίδρυση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης» |
 |
 |
 |
|
|
|
| Επιτροπή νομαρχιακού επιπέδου με αρμοδιότητες διατύπωσης και εισήγησης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο προτάσεων για το σχεδιασμό κατάλληλων προγραμμάτων εξωσχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματικής κατάρτισης, επανεκπαίδευσης και απασχόλησης. Το πρόγραμμα και τις εκθέσεις δράσης της τις υποβάλλει στην ΠEEKA. Επίσης εισηγείται στο ΔΣ του OAEΔ τρόπους για την αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών του και για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των προγραμμάτων του και γενικά προωθεί την ανάπτυξη του διαλόγου των κοινωνικών εταίρων σε θέματα επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης. Μέλη της είναι ο Νομάρχης, εκπρόσωποι εργατοϋπαλληλικών κέντρων, Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, TEΔK, Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας, ο Διευθυντής Γραφείου Εργασίας OAEΔ ή ο Διευθυντής KETEK. Πηγή :N.1836/1989 (ΦEK 79A, άρθρο 3) |
 |
 |
 |
|
|
|
| Επιτροπή νομαρχιακού επιπέδου με αρμοδιότητες στήριξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην εξειδίκευση και άσκηση της κοινωνικής πολιτικής για θέματα επιμόρφωσης, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων του YΠEΠΘ. |
 |
 |
 |
|
|
|
| Στη γενική του μορφή ορίζεται ως «η αναφερόμενη στο μέλλον γενική και αφηρημένη ρύθμιση της κοινωνικής ζωής». Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Αστικού Κώδικα, ως Νόμος ορίζεται ο κανόνας γραπτού δικαίου, τον οποίο θέτει η Πολιτεία με ορισμένη διαδικασία. Οι Νόμοι διακρίνονται σε ουσιαστικούς και τυπικούς. Ουσιαστικός Νόμος είναι κάθε πράξη της Πολιτείας που θεσπίζει κανόνα δικαίου, ανεξάρτητα από το όργανο που την θεσπίζει (Νομοθετική Εξουσία - Βουλή ή Εκτελεστική Εξουσία - Κυβέρνηση). Τυπικός Νόμος είναι κάθε πράξη της Πολιτείας που θεσπίζεται από τη Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας - δηλαδή από τα όργανα στα οποία έχει ανατεθεί η Νομοθετική Εξουσία -, σύμφωνα με τη συνταγματικά προβλεπόμενη διαδικασία. Πηγή :«Π.Δ. Δαγτόγλου: Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο», Αθήνα 1985 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|