Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Χάρτης Ιστού Υπηρεσίες

Τρέχον Τεύχος
Σημαντικά στοιχεία για το Διαδίκτυο στην Ελλάδα από τις έρευνες e-census και e-metrics

Αποκαλυπτικά στοιχεία για το Διαδίκτυο και τους χρήστες του στην Ελλάδα προκύπτουν από τις έρευνες e-metrics και e-census, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάσθηκαν σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ελλάδας, στα μέσα Δεκεμβρίου.

Οι έρευνες, που δίνουν μια σαφέστερη εικόνα για τη χρήση του Internet στη χώρα μας, πραγματοποιήθηκαν το Νοέμβριο του 2006 υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού, καθ. Βασ. Ασημακόπουλος, ο Πρόεδρος του Παρατηρητηρίου, Νίκος Χριστοδούλου, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωστής Μίχαλος, και ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας, Νίκος Λέζος.

Η έρευνα e-metrics πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά από την AGB Nielsen Media Research σε συνεργασία με τη Phaistos Networks και 75 δικτυακούς τόπους απ’ όλη την Ελλάδα. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Σπύρος Ζαβιτσάνος, διεξήχθη «με την εθελοντική συνεργασία όλων των συμμετεχόντων, στην κατεύθυνση που δημιουργήθηκε το ίδιο το Internet: ελεύθερη, δωρεάν πρόσβαση στην πληροφορία για όλους». Στην έρευνα συμπληρώθηκαν on-line 32.000 ερωτηματολόγια, μέσω των οποίων αναζητήθηκαν πληροφορίες για διάφορα θέματα σχετικά με το Διαδίκτυο.

Σημαντικό εύρημα είναι η αναλογικά χαμηλή χρήση του Internet από γυναίκες (24% των χρηστών) και άτομα άνω των 50 ετών (μόλις 8%), που συγκρινόμενα με τα αρκετά υψηλότερα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δείχνουν τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του μέσου και στην Ελλάδα.

Ως προς τον τρόπο σύνδεσης με το Internet, διαπιστώνεται σημαντική αύξηση των οικιακών συνδέσεων ADSL, λόγω και της πολιτικής της μείωσης τιμών με παράλληλη αύξηση της ταχύτητας πρόσβασης που ακολουθούν τους τελευταίους μήνες οι πάροχοι. Παρά την αύξηση, όμως, η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί ως προς τις συνδέσεις υψηλής ταχύτητας (άνω των 512 Κbps) έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών και των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η χρήση των παρεχομένων υπηρεσιών ανά τομέα, είχε ως εξής:
  • e-commerce: To 69,5% των ερωτώμενων απάντησαν ότι έχουν πραγματοποιήσει αγορές on-line, με το 53,5% να δηλώνει ότι επιλέγει περισσότερο ελληνικά sites και το 46,5% sites του εξωτερικού.
  • e-banking: Ποσοστό 41,4% δήλωσε ότι πραγματοποιεί τραπεζικές συναλλαγές μέσω Internet.
  • e-government: Ποσοστό 89,3% δήλωσε ότι έχει επισκεφθεί κάποιο site δημόσιου φορέα για να χρησιμοποιήσει κάποια από τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Ως σημαντικότερος λόγος χρήσης του Internet αναδείχθηκε η αναζήτηση πληροφοριών (90,2% των χρηστών), με την ενημέρωση για την επικαιρότητα (79,0%), τη χρήση για λόγους εργασίας (69,1%) και τις χρήσεις για e-mail/chat (64,1%) να ακολουθούν.
Η έρευνα e-census πραγματοποιήθηκε από την AGB Nielsen Media Research το Νοέμβριο του 2006 για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν το 2003), με στόχο την καταμέτρηση των χρηστών του ελληνικού Internet.

Στόχος της ήταν οι «μοναδικοί χρήστες» που επισκέφθηκαν τουλάχιστον έναν από τους 19 μεγάλους δικτυακούς τόπους του ελληνικού Internet.

Από την καταγραφή αυτή βρέθηκε ότι συνολικά 2.971.285 χρήστες επισκέφθηκαν τουλάχιστον ένα site. Από αυτούς, οι 2.559.168 (ποσοστό 86%) προέρχονταν από την Ελλάδα, ενώ οι υπόλοιποι από άλλες χώρες.

   Ταυτότητα   :   Προσβασιμότητα   :   Χάρτης Ιστού   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή