Οι νέοι προτιμούν πλέον το Internet από την TV
Η πρόσβαση ολοένα και περισσότερων χρηστών στο γρήγορο Internet και η έκρηξη στο online περιεχόμενο βίντεο –όπως εκφράστηκε κυρίως από το YouTube και τις συναφείς ιστοσελίδες- έδρασε καταλυτικά εις βάρος της τηλεόρασης και υπέρ των υπολογιστών. Σύμφωνα με στοιχεία απ’ όλο τον κόσμο που συγκέντρωσε και έδωσε στη δημοσιότητα η βρετανική Ρυθμιστική Αρχή για τις Επικοινωνίες Ofcom, οι εξελίξεις αυτές είχαν σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των τηλεθεατών.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετική έρευνα έδειξε ότι το 1/3 των ατόμων που απέκτησαν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο, παρακολουθούν πλέον λιγότερη τηλεόραση. Ειδικά δε, οι νεότεροι σε ηλικία χρήστες προτιμούν να βλέπουν τηλεοπτικά κανάλια από το PC ή το laptop τους, να ανταλλάσσουν μηνύματα, να δημιουργούν προσωπικά ιστολόγια (blogs), να μπαίνουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το MySpace ή να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο και να το ανεβάζουν στο YouTube.
Ανάλογες συνθήκες φαίνεται πως επικρατούν πλέον, και σε άλλες χώρες με σημαντικό αριθμό συνδεδεμένων στο γρήγορο Internet συνδρομητών, όπως η Ολλανδία (58%), η Σουηδία (45%) και η Ιαπωνία (44%), ενώ η Κίνα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών οι οποίοι αξιοποιούν το γρήγορο Internet για να δουν μουσικά και τηλεοπτικά προγράμματα: 76% και 70%, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί πως άλλη έρευνα, από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Διαδραστικής Διαφήμισης (ΕΙΑΑ) απέδειξε ότι η χρήση online προγραμμάτων είναι ευθέως αναλογη με τη διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε κάθε χώρα. Στο σύνολο της Ευρώπης, σύμφωνα με την ΕΙΑΑ, η διείσδυση του γρήγορου Internet αυξήθηκε κατά 14% το τελευταίο δωδεκάμηνο και οι Ευρωπαίοι περνούν κατά μέσο όρο περισσότερες από 11 ώρες κάθε εβδομάδα online.
|