Ελληνική Ιστοσελίδα English Web Site
Γραφείο Τύπου Χάρτης Ιστού Υπηρεσίες

Ελληνικές
Το 75% των Ελλήνων ηλικίας 25 - 35 ετών κάνουν χρήση του Facebook

Πηγή Κειμένου: ΣΕΠΕ

Πέντε χρονιά συμπληρώθηκαν από την έναρξη λειτουργίας του Facebook, που άλλαξε δραματικά την έννοια της κοινωνικής δικτύωσης. Τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα αποτελούν αναμφισβήτητα ένα νέο και  ταχύτατα ανερχόμενο φαινόμενο της εποχής µας. Το facebook είναι ανάμεσα τους σαφώς το δημοφιλέστερο ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο.


Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν την ιστοσελίδα και την ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση οι Έλληνες χρήστες.

Φανατικοί χρήστες

Η πρώτη ενότητα της έρευνας μελετά τις γενικότερες συνήθειες των χρηστών σχετικά µε την ιστοσελίδα του facebook. Η πλειοψηφία του συνόλου των χρηστών (62%) που είναι εγγεγραμμένοι στο facebook δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη παρόμοια ιστοσελίδα. Με αναλυτικότερη μελέτη των δεδομένων, παρατηρείται πως το ποσοστό των ατόμων που έχουν ως μοναδική ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης το facebook αυξάνεται στις ηλικίες 25-35 και φτάνει το 75%.

Είναι αξιοσημείωτο πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των χρηστών (59%) επισκέπτεται το facebook συχνότερα από 1 φορά την ημέρα. Το 34 % των χρηστών επισκέπτεται το facebook 2-3 φορές ημερησίως και το 25 % ακόμη συχνότερα. Το αποτέλεσμα αυτό είναι ενδεικτικό της πρωτοφανούς “προσκόλλησης” των χρηστών που έχει προκαλέσει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα. 

Το 75 % των χρηστών ξοδεύουν χρόνο λιγότερο από 30 λεπτά σε κάθε τους επίσκεψη στο facebook. Μάλιστα το 50% δηλώνει µέσο χρόνο επίσκεψης λιγότερο από ένα τέταρτο της ώρας. Το αποτέλεσμα αυτό σε συνδυασμό µε τη μέση συχνότητα επισκέψεων δείχνει πως ο μέσος χρήστης του facebook το επισκέπτεται αρκετές φορές την ημέρα και για μικρή διάρκεια, άρα γίνεται αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του.

Το 92% των χρηστών δηλώνει πως ο βασικός λόγος χρήσης του facebook είναι η επικοινωνία µε παλιούς φίλους και γνωστούς. Στη συνέχεια, ο δεύτερος επικρατέστερος λόγος χρήσης είναι η ενασχόληση µε διάφορες εφαρμογές (τεστ γνώσεων & ευφυΐας, ερωτηματολόγια προτιμήσεων, φωτογραφίες & βίντεο, κ.ά.) και παιχνίδια που μπορεί να εγκατασταθούν στην ιστοσελίδα του facebook.

Το 46% των χρηστών δηλώνει πως χρησιμοποιεί το facebook για να μαθαίνει προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών. Τέλος, οι νέες γνωριμίες και το «ηλεκτρονικό» φλερτ δεν αποτελούν για τους Έλληνες χρήστες ένα από τα βασικά κίνητρα χρήσης του facebook, αφού µόνο το 28% δηλώνει πως επισκέπτεται το facebook για αυτόν τον λόγο.

Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας που αφορούν τα κίνητρα χρήσης του facebook αξίζει να σημειώσουμε πως σχεδόν το σύνολο των χρηστών εκμεταλλεύεται τη μοναδική δυνατότητα που παρέχει το facebook για επανασύνδεση µε παλιούς φίλους και γνωστούς.
 
Επίσης, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των χρηστών επιδίδεται σε ένα νέο είδος "ηλεκτρονικού κουτσομπολιού" - δηλαδή να μαθαίνει online στοιχεία από την προσωπική ζωή γνωστών και φίλων - όπως αυτό είναι εφικτό µέσω του facebook. Οι παραπάνω δυνατότητες που παρέχουν µε μοναδικό τρόπο οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης γενικότερα - και το facebook ειδικότερα - αποτελούν και τους βασικούς λόγους αποδοχής και επιτυχίας τους.

Αναφορικά με το βαθμό εμπιστοσύνης των χρηστών προς το Facebook είναι μοιρασμένος σε τρία σχεδόν ίσα μέρη. Το 33% των χρηστών δηλώνει ξεκάθαρα πως εμπιστεύεται αρκετά ή πολύ το facebook και το 38% δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν το εμπιστεύεται καθόλου ή το εμπιστεύεται λίγο. Το υπόλοιπο 1/3 των χρηστών βρίσκεται αναποφάσιστο ανάμεσα στο να εμπιστευθεί ή όχι το facebook περιμένοντας στην ουσία να κατασταλάξουν οι συζητήσεις γύρω από αυτό το θέμα.

Όσον αφορά τη σχέση που έχουν οι χρήστες µε το facebook αξίζει να σημειώσουμε το πως το facebook είναι σχεδόν ή πολύ απαραίτητο στο 42% των χρηστών. Το ποσοστό αυτό επιβεβαιώνει την ιδιαίτερη σχέση που έχουν οι χρήστες του facebook µε την συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Είναι ενδεικτικό πως σε παρόμοιες ερωτήσεις που μετρούν την ποιότητας της σχέση των χρηστών µε άλλες ιστοσελίδες τα αντίστοιχα ποσοστά είναι πολύ χαμηλότερα.

Τεχνολογία και κοινωνική δικτύωση

Να σημειωθεί πως η έρευνα του ΟΠΑ πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα, Δεκέμβριος 2008 - Ιανουάριος 2009, από τους φοιτητές του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών έχει ως σκοπό να ερευνήσει σε βάθος τις τάσεις και τις απόψεις των ελλήνων χρηστών σχετικά µε το Facebook. Η συμμετοχή των ελλήνων χρηστών του facebook ήταν ιδιαιτέρως θερμή. Η πρώτη φάση συλλογής δεδομένων έληξε στις αρχές του Ιανουαρίου 2009 και η αρχική ανάλυση των αποτελεσμάτων βασίζεται σε συνολικό δείγμα 380 ατόμων.

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, έκαναν την εμφάνισή τους το 2002 µε το Friendster. Αυτές οι ιστοσελίδες επιτρέπουν στα άτομα να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους, να αναπτύξουν την κοινωνική τους δικτύωση, καθώς και να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν συνδέσεις µε άλλους χρήστες. Η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης όμως που ξεχώρισε ανάμεσα στις άλλες είναι το Facebook. Με 132 εκατομμύρια χρήστες, τον Ιούνιο του 2008, και 200% μέση ετήσια αύξηση εγγραφών το Facebook είναι αναμφισβήτητα η δημοφιλέστερη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Η ιστορία του Facebook ξεκίνησε το 2004 μέσα από το Χάρβαρντ, όταν ο τριτοετής φοιτητής τότε Μαρκ Ζούκερµπεργκ σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό δίκτυο για την επικοινωνία μεταξύ των συμφοιτητών του. Στην αρχή το Facebook προοριζόταν μόνον για τους φοιτητές του Χάρβαρντ. Στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε άλλα πανεπιστήμια της Βοστώνης και της ευρύτερης περιοχής της Νέας Αγγλίας, αλλά παρέμενε πάντα σε πλαίσια πανεπιστημιακά και μαθητικά. Το Σεπτέμβριο του 2006 η ιστοσελίδα όμως έγινε προσβάσιμη σε όλο τον κόσμο και έκτοτε ξεκίνησε η ραγδαία άνοδός του. Στην Ελλάδα οι χρήστες του Facebook υπολογίζονται σε τουλάχιστον 500.000.


   Ταυτότητα   :   Προσβασιμότητα   :   Χάρτης Ιστού   :  Όροι Χρήσης   :  Επισκεψιμότητα Κόμβου  
Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0 Κοινωνία της Πληροφορίας ©2005 Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ευρωπαϊκή Επιτροπή