Η Κοινωνία της Πληροφορίας είναι ο σύμμαχος του πολίτη και της επιχείρησης στη σχέση του με τις δημόσιες υπηρεσίες. Οι συναλλαγές με το Δημόσιο γίνονται στην Κοινωνία της Πληροφορίας απλούστερες και πιο γρήγορες, μέσα από τον προσωπικό υπολογιστή, το σπίτι ή το γραφείο και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Προκειμένου να διευκολυνθεί η επικοινωνία του πολίτη με τις υπηρεσίες του Δημοσίου, η Κοινωνία της Πληροφορίας παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε τέσσερις μορφές:
- Ηλεκτρονική πληροφόρηση των πολιτών από τα υπουργεία, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα για θέματα δικαιολογητικών, αδειών, πιστοποιητικών, σημεία επικοινωνίας κ.λπ.
- Ηλεκτρονική επικοινωνία των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες, μέσω νέων ηλεκτρονικών μέσων (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λπ.) προκειμένου να λύνονται ταχύτερα τυχόν απορίες τους
- Ηλεκτρονική λήψη αιτήσεων από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου για την έκδοση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων κ.λπ.
- Ηλεκτρονική διεκπεραίωση συναλλαγών με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της δυνατότητας υποβολής φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ (μέσω του taxisnet), η πληρωμή λογαριασμών, ο έλεγχος της πορείας αιτημάτων, η έκδοση πιστοποιητικών κ.λπ. από τον προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Ενδεικτικά παραθέτουμε τις πιο σημαντικές υπηρεσίες που προκύπτουν από τα υπό υλοποίηση έργα του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας» και θα ισχύσουν με την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων:
| Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) |
 |
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αποτελούν τα «ενιαία» σημεία επικοινωνίας και συναλλαγής του κράτους με τον πολίτη σε κάθε δήμο, εφόσον περίπου 800 υπηρεσίες είναι πιστοποιημένες ώστε να διεκπεραιώνονται διοικητικά από τα ΚΕΠ, περιορίζοντας την αναγκαιότητα της αυτοπρόσωπης φυσικής παρουσίας του πολίτη στις δημόσιες υπηρεσίες (τίτλος έργου, «Αριάδνη: Σύστημα παροχής υπηρεσιών και διοικητικών πληροφοριών προς τους πολίτες»).
| Ηλεκτρονικές υπηρεσίες φορολογίας |
 |
Οι πολίτες από τους χώρους κατοικίας και εργασίας, χωρίς καμία φυσική μετακίνηση, χωρίς περιορισμούς υπηρεσιακού ωραρίου, μπορούν να διεκπαιρεώσουν τις φορολογικές συναλλαγές τους (π.χ. υποβολή - έλεγχος - εκκαθάριση συγκεντρωτικών καταστάσεων – μισθοδοσίες, υποβολή - έλεγχος - εκκαθάριση δηλώσεων Φ.Μ.Υ., υποβολή - έλεγχος - εκκαθάριση περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α, υποβολή - έλεγχος - εκκαθάριση δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος) (τίτλος έργου «Υπηρεσίες φορολογίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη – TaxisNet).
Ενδεικτικά οι υπηρεσίες που θα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά:
Υπηρεσίες πληροφόρησης και διάδρασης
- Στοιχεία μητρώου (αλλαγή προσωπικών στοιχείων φορολογουμένου -Υυοβολή αντιστοίχων δηλώσεων).
- Στοιχεία οχημάτων (να ελέγξουν τα στοιχεία των Ι.Χ. οχημάτων των οποίων εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες, στο αρχείο οχημάτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και να υποβάλλουν τροποποιητικές δηλώσεις, αν διαπιστώσουν την ύπαρξη λανθασμένης ή ελλιπούς πληροφορίας, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος).
- Στοιχεία ακινήτων (ηλεκτρονικά έντυπα, φύλλα υπολογισμού για τον αντικειμενικό προσδιορισμό της αξίας των ακινήτων).
- Στοιχεία βεβαιωμένων χρεών και πληρωμών.
- Δηλώσεις παρελθόντων ετών.
Υπηρεσίες συναλλαγής
- Δηλώσεις ενδοκοινοτικών συναλλαγών.
Καταστάσεις Κώδικα Βιβλίων Στοιχείων
- Ηλεκτρονική υποβολή, έλεγχος και εκκαθάριση δηλώσεων Φ.Ε. μη φυσικών προσώπων (Ο.Ε. – Ε.Ε. – κοινοπραξιών, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ΕΠΕ, Α.Ε., Συνεταιρισμών).
- Ηλεκτρονική υποβολή και έλεγχος λοιπών δηλώσεων (10 είδη).
- Ηλεκτρονική υποβολή και έλεγχος δηλώσεων παρακρατούμενων φόρων.
- Ηλεκτρονική υποβολή και αξιοποίηση υπευθύνων δηλώσεων.
- Εφαρμογή ηλεκτρονικών υπηρεσιών Κ.Β.Σ.
- Ηλεκτρονική υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων.
- Καταστάσεων αθεώρητων φορολογικών στοιχείων.
- Ηλεκτρονική υποβολή παραστατικών μεταβίβασης φορολογικών ταμειακών μηχανών.
- Ηλεκτρονική υποβολή γνωστοποιήσεων επιτηδευματιών. εφαρμογή φορολογίας κεφαλαίου.
- Ηλεκτρονική υποβολή, έλεγχος και εκκαθάριση δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου.
- Αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτων (ΑΠΑΑ).
- Εφαρμογή υποβολής αιτήσεων και έκδοσης πιστοποιητικών (όπως πιστοποιητικά φόρου εισοδήματος, φορολογική ενημερότητα, πιστοποιητικά κεφαλαίου, πιστοποιητικά Φ.Μ.Α.Π.).
- Εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φ.Μ.Α.Π. φυσικών και νομικών προσώπων.
| Πιστοποιητικά αστικής και δημοτικής κατάστασης |
 |
Ο πολίτης αποκτά άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν θέματα αστικής και δημοτικής κατάστασης (οικογενειακής κατάστασης, ατομικό γενικής χρήσης, για έκδοση δελτίου ταυτότητας, ταυτοπροσωπίας γενικής χρήσης, πλησιεστέρων συγγενών, αποβιώσαντος, στρατολογίας, βεβαίωση για εκλογικό κατάλογο, εκλογικό, μεταδημότευσης, σχολικό, μόνιμης κατοικίας, για έκδοση διαβατηρίου κ.λπ.), ενώ θα μπορεί να λαμβάνει μέσω ΚΕΠ και μέσω ΥΠΕΣΔΑΑ το σύνολο των πιστοποιητικών που εκδίδονται από τους ΟΤΑ (τίτλος έργου «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου»).
Ενδεικτικά παρουσιάζονται οι υπηρεσίες που θα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά:
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν θέματα αστικής και δημοτικής κατάστασης, τα οποία κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά για την σχέση του με την πολιτεία.
Υπηρεσίες αλληλεπίδρασης
- Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει ερωτήματα και να ενημερώνεται άμεσα.
- Ο πολίτης θα μπορεί να λαμβάνει μέσω ΚΕΠ και μέσω ΥΠΕΣΔΑΑ (τηλ.γραμμή 1462) το σύνολο των πιστοποιητικών που εκδίδονται από τους ΟΤΑ.
| Πιστοποιητικά / Βεβαιώσεις/ Άδειες |
 |
Πιστοποιητικά / Βεβαιώσεις/ Άδειες στους τομείς υγείας και δημόσιας υγιεινής και κοινωνικής πρόνοιας, ηλεκτρονικής πολεοδομίας, εμπορίου και ανωνύμων εταιρειών, βιομηχανίας και ορυκτού πλούτου, μεταφορών και επικοινωνιών των νομαρχιών.
Με την ολοκλήρωση της εισαγωγής των σύγχρονων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στις ανωτέρω λειτουργικές περιοχές (ή τομείς) της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πρόοδο των αιτημάτων που έχει θέσει στον αντίστοιχο τομέα, ενώ θα καταθέτει τα αιτήματα του ηλεκτρονικά, με δέσμευση για υποβολή των δικαιολογητικών εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, στο βαθμό που αυτό καθίσταται δυνατό από το υπάρχον νομικό και θεσμικό πλαίσιο. Ενδεικτικά, κάποιες από τις υπηρεσίες που διεκπεραιώνονται από τους παραπάνω τομείς των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων είναι:
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Επικαιροποιημένη λίστα δικαιολογητικών («Ενδεικτικός κατάλογος απαιτούμενων δικαιολογητικών») ανά κατηγορία αιτήματος, για την έκδοση των αδειών / πιστοποιητικών και τη χορήγηση των επιδομάτων.
- Ενδεικτικά παραθέτουμε τις πιο σημαντικές υπηρεσίες που προκύπτουν από τα υπό υλοποίηση έργα του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» και θα ισχύσουν με την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων: Λεπτομέρειες επικοινωνίας για κάθε νομαρχία (τηλέφωνο, διεύθυνση, e-mail), ώστε να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να πληροφορηθεί αν έχει συλλέξει τα ορθά δικαιολογητικά και να συγκεντρώσει τυχόν επιπλέον απαιτούμενα.
Υπηρεσίες διάδρασης
- Κατάθεση αιτήματος ηλεκτρονικά, με δέσμευση για υποβολή των δικαιολογητικών εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, στο βαθμό που αυτό καθίσταται δυνατό από το υπάρχον νομικό και θεσμικό πλαίσιο. Κάποιες από τις υπηρεσίες που θα παρέχονται είναι η έκδοση οικοδομικής άδειας, έκδοση πιστοποιητικού υγείας, η σύσταση νέων εταιρειών, άδειες επαγγελματιών, έκδοση άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου κ.λπ.
| Ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων με τα επιμελητήρια |
 |
Οι πολίτες - επιχειρήσεις θα μπορούν μέσω ΚΕΠ, από όποιο σημείο της Ελλάδος επιθυμούν, να διεκπεραιώσουν ολοκληρωμένα τις συναλλαγές τους με το επιμελητήριο στο οποίο ανήκουν. Θα μπορούν με ένα απλό τηλέφωνο στο 1461 ή με τη μετάβασή τους στο κοντινότερο σε αυτούς ΚΕΠ να εξυπηρετήσουν τις σχετικές ανάγκες τους και να λαμβάνουν επιχειρηματική πληροφόρηση, χωρίς να αναγκάζονται σε άσκοπες μετακινήσεις (τίτλος έργου: «Ολοκληρωμένη Υπηρεσία Συνεργασίας Επιμελητηρίων με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών»). Ενδεικτικά οι υπηρεσίες θα είναι οι ακόλουθες:
Υπηρεσίες πληροφόρησης
Εξειδικευμένη επιχειρηματική πληροφόρηση. Ειδικότερα:
- Ειδήσεις, νέα, αρθρογραφία από τον επιμελητηριακό χώρο.
- Επιχειρηματικός κατάλογος (Business Catalogue), με σύνδεση με την πληροφορία μητρώου επιχειρήσεων των επιμελητηρίων.
- Κλαδικές μελέτες.
- Προγράμματα χρηματοδότησης ελληνικής και ευρωπαϊκής διαχείρισης.
- Προσφορές - ζητήσεις προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρηματικών συνεργασιών από όλο τον κόσμο.
- Ειδική αρθρογραφία για θέματα επιχειρηματικού ενδιαφέροντος κ.λπ.
Υπηρεσίες διάδρασης
Έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων:
- Πιστοποιητικό γενικού μητρώου.
- Βεβαίωση ταμειακής ενημερότητας.
- Βεβαίωση θεώρησης καταστατικού.
- Αρνητική βεβαίωση (έναρξης).
- Βεβαίωση ελέγχου επωνυμίας.
- Πιστοποιητικά ειδικού μητρώου.
- Πιστοποιητικό εγγραφής.
- Πιστοποιητικό ανανέωσης για εξαγωγείς, ασφαλιστές, αντιπρόσωπους, μεσίτες αστικών συμβάσεων, παραγωγών οπτικοακουστικών μέσων.
- Αντίστοιχα πιστοποιητικά αργυροχρυσοχόων.
- Πιστοποιητικό ιστορικού μέλους.
- Έλεγχος επωνυμιών επιχειρήσεων σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο.
Υπηρεσίες συναλλαγής
- On-line εξόφληση για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
- On-line εξόφληση των υποχρεώσεων (συνδρομές) προς τα επιμελητήρια.
| Έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου |
 |
Βελτίωση του απαιτούμενου χρόνου έκδοσης αντιγράφου ποινικού μητρώου, από τον τυπικό χρόνο των 10-15 ημερών, σε λιγότερο από μια ημέρα. Εκτιμούμενη μείωση κατά 20% των αναβολών των δικών, λόγω αδυναμίας των υπηρεσιών να ανταποκριθούν στην έκδοση αντιγράφων ποινικού μητρώου. (τίτλος έργου: "Εγκατάσταση Πληροφοριακών Συστημάτων και Εκσυγχρονισμός Υπηρεσιών Ποινικού Μητρώου Εισαγγελιών Πρωτοδικών έξι (6) πόλεων - Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος"). Ενδεικτικά οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται είναι οι ακόλουθες:
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Ενημέρωση των πολιτών για τις διαδικασίες έκδοσης ποινικού μητρώου.
Υπηρεσίες διάδρασης
- Λήψη φόρμας αίτησης για την έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου.
Μελλοντικά, με τη θέση σε ισχύ του κατάλληλου κανονιστικού πλαισίου, θα καταθέτουν οι πολίτες ηλεκτρονικά αίτηση έκδοσης αντιγράφου ποινικού μητρώου.
| Ηλεκτρονικές συναλλαγές με τις στρατολογικές υπηρεσίες |
 |
Με την εφαρμογή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας στις στρατολογικές υπηρεσίες, επιτυγχάνεται ταχεία εξυπηρέτηση των νέων, με μείωση των μετακινήσεων και εξοικονόμηση χρόνου, καθώς μέσω ενός μόνο σημείου πρόσβασης δίνεται η δυνατότητα εκτέλεσης on-line συναλλαγών με τοπικές και κεντρικές αρχές και ικανοποίηση αιτημάτων που αφορούν στρατολογικές υπηρεσίες.
Ο ομογενειακός Ελληνισμός, μέσω του Διαδικτύου, αποκτά ένα έγκυρο portal στρατολογικής ενημέρωσης και διασύνδεσης με το μητροπολιτικό κέντρο, ενώ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος εξυπηρέτησης συνταξιούχων, όσον αφορά την ηλεκτρονική αναγνώριση στρατιωτικής υπηρεσίας (τίτλος έργου, «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Στρατολογικής Εξυπηρέτησης Πολιτών»). Ενδεικτικά οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται είναι οι εξής:
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Κωδικοποίηση στρατολογικής νομοθεσίας.
- Οδηγός του πολίτη, χάρτης δικαιωμάτων.
- Ενημερωτικό φυλλάδιο στρατευσίμου.
- Ενημερωτικό φυλλάδιο προξενικών υπαλλήλων.
- Ενημερωτικό φυλλάδιο για τους απόδημους Έλληνες.
- Οδηγός του πολίτη.
- Χάρτης δικαιωμάτων του πολίτη.
- e-magazine για μονίμους κατοίκους εξωτερικού, μετανάστες, σπουδαστές εξωτερικού, ανυπότακτους εξωτερικού.
Υπηρεσίες διάδρασης
- Παροχή υπηρεσιών στους πολίτες με interactive διαδικασίες, όπως π.χ. e-mail, fax, κόμβοι FAQ.
- Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης π.χ. έκδοσης πιστοποιητικού, εξαγοράς διοικητικού προστίμου, απογραφή στρατευσίμων μέσω ηλεκτρονικής φόρμας τύπου Δελτίου Απογραφής (ΔΑ) στρατιωτικών υποχρεώσεων, μηχανογραφικά εκδιδόμενα πιστοποιητικά κ.ά.).
Με την εφαρμογή του ΟΠΛΗΣΥΣ προβλέπεται:
- Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης. εξαγοράς στρατιωτικών υποχρεώσεων ή διοικητικού προστίμου.
- Συμπλήρωση δελτίου απογραφής στρατευσίμων μέσω ΚΕΠ.
- Έκδοση πιστοποιητικού στρατολογικής κατάστασης σε πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος.
Με την ένταξη των στρατολογικών υπηρεσιών στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ προβλέπονται ακόμη :
- Εγκατάσταση ψηφιακών τηλεφωνικών κέντρων σε κάθε στρατολογικό σημείο.
- Πανελλήνιος τηλεφωνικός αριθμός εξυπηρέτησης πολιτών.
- Τηλεδιάσκεψη μεταξύ περιφερειακών στρατολογικών υπηρεσιών και Διεύθυνσης Στρατολογικού ΓΕΕΘΑ, για άμεση αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της στρατολογικής νομοθεσίας και αφορούν υποβαλλόμενα αιτήματα ή ερωτήματα πολιτών.
Υπηρεσίες συναλλαγής
- Εξυπηρέτηση της συναλλαγής των πολιτών με άλλες δημόσιες υπηρεσίες, μέσω απευθείας παροχής των πληροφοριών ή των απαιτούμενων εντύπων από τις στρατολογικές υπηρεσίες προς τους απαιτούμενους φορείς.
Με την υλοποίηση του ΟΠΛΗΣΥΣ προβλέπονται ακόμη οι ακόλουθες υπηρεσίες (administration to administration):
- Αναγνώριση στρατιωτικής υπηρεσίας υπό συνταξιοδότηση προσώπου ως συντάξιμου χρόνου, απευθείας από τους ασφαλιστικούς φορείς του Δημοσίου (η διαδικασία αναλύεται σε σχετική διαγνωστική μελέτη).
- Έκδοση διαβατηρίων μετά από εξακρίβωση της εκπλήρωσης των στρατιωτικών υποχρεώσεων ή της νόμιμης μη εκπλήρωσης, απευθείας από τις νομαρχίες.
- Εξακρίβωση του κωλύματος διορισιμότητας επιτυχόντων σε διαγωνισμό για πρόσληψη στο Δημόσιο, απευθείας από τον ΑΣΕΠ.
- Ηλεκτρονική διασύνδεση των ΚΕΠ με το ΟΠΛΗΣΥΣ, για έκδοση πιστοποιητικών στρατολογικής κατάστασης προς τους πολίτες, απευθείας από τα ΚΕΠ.
| Ηλεκτρονικές συναλλαγές με την Ελληνική Αστυνομία |
 |
Η Ελληνική Αστυνομία, με την εφαρμογή καινούριας πληροφοριακής και τηλεπικοινωνιακής υποδομής, βασικά επιδιώκει τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στον πολίτη, εφόσον προσδοκά να εξασφαλίσει μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και αύξηση της αποτελεσματικότητας της Αστυνομίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πληροφορίες όπως η καταγγελία κλοπής οχήματος, που χρήζουν άμεσης καταχώρησης (μέχρι τώρα διαβιβάζονται με συμβατικό τρόπο - τηλέτυπο, φαξ κ.λπ.- με καθυστέρηση μέχρι και 24 ώρες, αρκετό χρόνο για την μεταφορά του οχήματος εκτός συνόρων της χώρας) πλέον θα καταχωρούνται άμεσα, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του ποσοστού ανευρέσεων των κλαπέντων οχημάτων. Επιπλέον, ο πολίτης θα μπορεί πλέον να ζητά και να λαμβάνει άμεσα τις σχετικές βεβαιώσεις, άδειες, πιστοποιητικά κ.λπ. από οποιαδήποτε υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας εξυπηρετείται καλύτερα, χωρίς να απαιτείται, όπως συμβαίνει σήμερα, να μεταβεί στην υπηρεσία στην οποία δήλωσε την κλοπή ή απώλεια (τίτλος έργου, «Συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης με χρήση πληροφορικής»). Ενδεικτικά οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται είναι οι παρακάτω:
Υπηρεσίες διάδρασης
- Δηλώσεις εξαφανισθέντων ατόμων πανελλαδικά.
- Δηλώσεις κλαπέντων οχημάτων. Ανευρεθέντα – κλαπέντα πανελλαδικά.
- Ανευρεθέντα έγγραφα.
- Καταγραφή εγκληματικότητας.
- Διωκτικά έγγραφα.
- Έκδοση προσωρινών ταυτοτήτων.
- Καταγγελίες πολιτών.
- Διοικητική εξυπηρέτηση πολιτών (άδειες, πιστοποιητικά, βεβαιώσεις).
| Πρόσβαση ατόμων με αναπηρία (ΑμΕΑ) στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης |
 |
Τα αποτελέσματα του έργου πρόκειται να έχουν άμεσο αντίκτυπο τόσο στον τρόπο λειτουργίας φορέων ΑμΕΑ σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο όσο και σε άλλους φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που ήδη εμπλέκονται ή θα χρειαστεί να εμπλακούν στη σχεδίαση, υλοποίηση και προώθηση λογισμικού και υπηρεσιών που να είναι καθολικά προσβάσιμες (τίτλος έργου, «Πρόσβαση Ατόμων με Αναπηρία στις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης).
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Διαδικτυακή πύλη που να είναι προσβάσιμη από ΑμΕΑ και να συγκεντρώνει, να ταξινομεί (βάσει κριτηρίων) και να διαθέτει ψηφιακό περιεχόμενο υπηρεσιών e-government, το οποίο να είναι προσβάσιμο και εύχρηστο για ΑμΕΑ αλλά και από άλλους πολίτες και επαγγελματίες.
- Εργαλεία πρόσβασης στον παγκόσμιο ιστό και σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που ήδη παρέχονται μέσω αυτού, π.χ. ηλεκτρονική εκκαθάριση φορολογικής δήλωσης, δημοτολόγια, αναζήτηση ΦΕΚ, αναζήτηση ταχυδρομικών κωδικών, νόμοι του κράτους κ.λπ.
- Προσαρμογή υφιστάμενων υπηρεσιών είτε σε τοπικό / περιφερειακό επίπεδο (π.χ. ΟΤΑ) ή και εθνικό επίπεδο (π.χ. υπουργείων), έτσι ώστε να καθίστανται προσβάσιμες από ΑμΕΑ.
- Νέες υπηρεσίες υποστήριξης του τρόπου λειτουργίας φορέων ΑμΕΑ σε όλα τα επίπεδα (τοπικό, περιφερειακό και εθνικό), έτσι ώστε να ενισχύεται η συμμετοχικότητα, η επικοινωνία, η ανταλλαγή εμπειριών και η άμεση και επίκαιρη πληροφόρηση των εμπλεκομένων φορέων.
| Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ειδικού ληξιαρχείου |
 |
Ενημέρωση του πολίτη μέσω του Διαδικτύου για θέματα της αρμοδιότητας του ειδικού ληξιαρχείου που τον αφορούν, όπως απαιτούμενα δικαιολογητικά και αιτήσεις για χορήγηση αντιγράφων ΛΠ. Άμεση, ταχεία πρόσβαση στα ληξιαρχικά γεγονότα μέσω των ΚΕΠ (τίτλος έργου, «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ειδικού Ληξιαρχείου»)
Υπηρεσίες πληροφόρησης
- Αναζήτηση πληροφοριών σε σχέση με θέματα του ειδικού ληξιαρχείου που αφορούν τους Έλληνες του εξωτερικού (απαιτούμενες αιτήσεις και δικαιολογητικά ανά περίπτωση).
- Αναζήτηση προκαθορισμένων πληροφοριών από τη βάση δεδομένων (ευρετήριο ληξιαρχικών πράξεων) του ειδικού ληξιαρχείου σε διαπιστευμένους χρήστες (ΚΕΠ).
Υπηρεσίες διάδρασης
- Απαιτούμενες αιτήσεις για θέματα ληξιαρχείου που αφορούν τους Έλληνες του εξωτερικού (download form).
- Αποστολή ηλεκτρονικής αίτησης χορήγησης αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης Ελλήνων εξωτερικού (ΚΕΠ).
- Συμπλήρωση και εκτύπωση ηλεκτρονικής φόρμας ληξιαρχικής πράξης σε διαπιστευμένους χρήστες (προξενεία).